تردید تشکیلات اطلاعاتی آمریکا نسبت به بقای سیاسی نتانیاهو

تردید تشکیلات اطلاعاتی آمریکا نسبت به بقای سیاسی نتانیاهو

تهران – ایرنا – جامعه اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین گزارش سالانه خود، امکان تداوم حیات سیاسی بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در معرض خطر ارزیابی و پیش‌بینی کرد که تظاهرات گسترده تری علیه وی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای سی ان ان به نقل از این گزارش نوشت: بی اعتمادی نسبت به توانایی حکمرانی نتانیاهو که پیش از جنگ نیز در سطح بالایی قرار داشت، در میان مردم عمیق‌ تر و فراگیرتر شده و پیش بینی می شود که اعتراض های گسترده‌ای خواهان استعفای او و برگزاری انتخابات جدید شوند. احتمال بر سر کار آمدن یک دولت متفاوت و معتدل تر وجود دارد.

به نوشته سی ان ان، این گزارش اطلاعاتی اشاره کرد که مردم اسرائیل به طور گسترده از برچیده شدن حماس حمایت می‌کنند و این رژیم برای شکست نظامی حماس تلاش خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: اسرائیل احتمالاً برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مداوم حماس مواجه خواهد شد و ارتش برای خنثی کردن زیرساخت‌های زیرزمینی که به آنان اجازه اختفا، تجدید قوا و غافلگیری نیروهای اسرائیلی را می دهد، تلاش خواهد کرد.

کریس ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز در جریان جلسه دیشب (۲۱ اسفند) و ارائه گزارش مذکور به کمیته اطلاعاتی سنا شهادت داد که تهدید حملات تروریستی در داخل آمریکا از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به سطح بالاتری افزایش یافته است.

وی گفت: حتی قبل از ۷ اکتبر، در سطح بالای تهدید تروریسم قرار داشتیم و اکنون و برای نخستین بار در سالیان اخیر، شاهد افزایش همزمان سطح تهدید تندروهای خشونت طلب داخلی، افراط گرایان تکفیری، سازمان های تروریستی خارجی و سازمان های تروریستی تحت حمایت دولت های خارجی در داخل آمریکا هستیم.

در این گزارش همچنین اعلام شد که نظم جهانی بیش از پیش شکننده شده و قدرت‌های بزرگی مانند چین، روسیه و ایران نظم برتری آمریکا در آن را به چالش کشیده‌اند.

در این گزارش آمده است: چین بلندپرواز اما نگران، روسیه مقابله‌جو و برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران و بسیاری از بازیگران غیردولتی، قوانین قدیمی نظام بین‌الملل و همچنین برتری آمریکا در درون این نظام را به چالش کشیده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *