پروازهای فرودگاه گناباد از سر گرفته شد

پروازهای فرودگاه گناباد از سر گرفته شد

گناباد – ایرنا – فرماندار گناباد گفت: پروازهای فرودگاه این شهرستان که از حدود ۲ ماه قبل به دلیل کمبود تجهیزات هندلینگ لازم متوقف شده بود، با تامین این تجهیزات از عصر شنبه دوباره برقرار شد.

رضا نصیری شامگاه شنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای فرودگاه گناباد به خاطر نبود تجهیزات هندلینگ به خصوص استارت بادی (ایراستارت) و رمپ پله متوقف شده بود و با پیگیری مستمر مسوولان مربوطه از جمله مساعدت استاندار خراسان رضوی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دوباره برقرار شد.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای تامین ایراستارت تخصیص یافت و یک رمپ پله نیز با مشارکت خیران گنابادی تامین و در فرودگاه مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه تامین برخی اقلام تجهیزات فرودگاهی از جمله ایراستارت بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: چون تامین این میزان اعتبار برای یک و یا ۲ پرواز در طول هفته برای شرکت هواپیمایی وارش که پروازهای فرودگاه این شهرستان را انجام می دهد به صرفه نبود، با پیگیری استاندار خراسان رضوی و از محل اعتبارات استانی دستگاه فوق تامین و در فرودگاه مستقر شد.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خردادماه سال جاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده اما با توجه به تحولات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این فرودگاه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

علاوه بر این مقدار، یک هزار میلیارد ریال هم طی امسال برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد اختصاص یافته که روند تخصیص و اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می‌شود.

هم اکنون هفته‌ای یک پرواز توسط شرکت هواپیمایی وارش در مسیر تهران به گناباد و برعکس از طریق فرودگاه گناباد انجام می شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *