۶۲۰ گردشگر و زائر در تربت حیدریه اسکان یافتند

۶۲۰ گردشگر و زائر در تربت حیدریه اسکان یافتند

تربت‌حیدریه- ایرنا- دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت : از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون، ۶۲۰ زائر و گردشگر در مدارس این شهرستان که برای اسکان سازماندهی شده‌اند اقامت کرده اند.

مهدی قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد ۱۷۴ خانوار می‌شوند که از این تعداد ۹۰ خانوار غیر فرهنگی و بقیه از همکاران آموزش و پرورش در سرتاسر کشور بودند.

وی ادامه داد: امکانات اقامتی آموزش و پرورش تربت حیدریه شامل ۲ مرکز رفاهی و ۱۳۰ کلاس درس در قالب ۱۴ آموزشگاه با ظرفیت ۶۵۰ نفر ساماندهی شده است.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: با توجه به مسافت کوتاه تربت‌حیدریه تا مشهد و تکمیل ظرفیت ستاد اسکان مشهد، زائران و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کنند ترجیح می‌دهند در این شهرستان اسکان یابند.

قاسمی افزود: به استثنای مجتمع فرهنگیان و کانون شهید فاضلی که سوئیت‌های مستقل دارند، سایر مدارس مجهز به امکانات درجه الف شامل یخچال، تلویزیون اختصاصی، حمام و سرویس‌های بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: این آمادگی هم وجود دارد که در شرایط اضطراری و بحرانی بتوان مسافران یا در راه‌ماندگان را در دیگر مدارس نیز اسکان داد.

تربت‌حیدریه که در ۱۴۰ کیلومتری مشهد واقع شده است سالانه محل گذر تعداد زیادی از زائران مشهد و گردشگران خراسان رضوی است.

اماکنی چون بقعه “بی‌بی حسنیه” و رباط‌های “لاری، طبسی و علیا”، به همراه بازار قدیمی، از نقاط دیدنی پربازدید این شهرستان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *