۲۵ طرح عمرانی در تربت‌حیدریه به ثمر نشست

۲۵ طرح عمرانی در تربت‌حیدریه به ثمر نشست+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- ۲۵ طرح عمرانی، علمی و دانشگاهی در تربت حیدریه در روز پایانی هفته دولت با حضور مسوولان محلی بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری و یا کلنگ زنی افزود: اعتبار صرف شده برای این طرح ها در مجموع ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال است.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه در آیین افتتاح سه طرح مرتبط با پژوهشکده زعفران گفت: این طرح ها در مجموع با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال بهره برداری شده است.

عباس خاشعی سیوکی افزود: این سه طرح علمی و آموزشی شامل انتقال آب شرب با اعتبار هفت میلیارد ریال، افتتاح آزمایشگاه گیاه پزشکی با اعتبار چهار میلیارد ریال و راه‌اندازی دستگاه hplc (تعیین میزان ویتامین و اسیدهای آمینه محصولات کشاورزی) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال است.

آغاز عملیات اجرایی دو طرح در حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح در حوزه سلامت هستیم که در مدت سه سال به بهره برداری می رسد.

حسین ابراهیمی پور افزود: این دو طرح شامل ساخت دانشکده پزشکی به مساحت پنج هزار مترمربع و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت تربت حیدریه به مساحت هزار مترمربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وحید فرخ‌تبار شهردار تربت‌حیدریه نیز در آیین بهره‌برداری از ۲۰ پروژه این نهاد خدمات اجتماعی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی، بیش از ۷۲۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *