موافقت با ایجاد گمرگ در تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه تربت حیدریه اعلام کرد: ایجاد گمرک در این شهرستان مورد موافقت اولیه قرار گرفته و در آینده نزدیک شعبه آن در شهرک صنعتی تربت حیدریه راه اندازی می شود.

مهدی عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این موافقت بعد از بازدید یک گروه کارشناس اعزامی از گمرک استان و ارزیابی آنها از ظرفیت ها، قابلیت ها و زیرساخت های اولیه حاصل شده است.
وی افزود: بنا به تاکید نماینده عالی دولت در استان و با هدف کاهش تمرکز امور گمرکی در مشهد، بحث ایجاد گمرک در برخی شهرستان های استان دنبال می شود که نماینده شهرستان در مجلس و فرماندار تربت حیدریه نیز به جد پیگیر آن هستند.
شهرک صنعتی شهرستان تربت حیدریه از نظر موقعیت مکانی و دسترسی به جاده دو بانده مشهد- جنوب، واقع شدن در مسیر ترانزیت، وضعیت مناسب زیست محیطی می تواند مکان مناسبی برای استقرار گمرک باشد.
منطقه تربت حیدریه که به عنوان یکی از قطب های اصلی کشاورزی خراسان، ۹۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و۳۱ گونه باغی به ترتیب رتبه پنجم و سوم را در خراسان رضوی دارد. 
یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، زعفران است که کشت آن در سطح هشت هزار هکتار با تولید سالانه ۳۴ تن محصول صورت می گیرد. 
از مجموع ۷۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، هشت هزار هکتار یعنی معادل حدود ۱۲ درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه اختصاص دارد. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *