چهل سال پیش…تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۱۵دی‌ماه ۱۳۵۵ (برابر با ۱۴ محرم ۱۳۹۷، ۵ژانویه ۱۹۷۷) نقل شده است

 

از هر ۵ ایرانی، یک نفر در استان مرکزی [تهران] زندگی می‌کند
طی دهسال، ۵ میلیون و ۹۲۱ و ۹۲ نفر به جمعیت شهرهای ایران و یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۱ نفر به جمعیت روستاهای کشور اضافه شده است.
بر اساس نتایج اولیه سومین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در یک استان و ۳۹ شهرستان ایران عده زنان بیش از مردان است. از هر ۵ هزار نفر ایرانی یک نفر در استان مرکزی زندگی می‌کند و به‌طور دقیق۶ر۲۰ درصد جمعیت کشور ساکن استان مرکزی هستند. همچنین تعداد شهرهایی‌که بیش از ۵ هزار نفر جمعیت دارند در فاصله دهساله از دومین تا سومین سرشماری عمومی کشور از ۲۴۹ شهر به ۳۶۵ شهر افزایش یافته است. متوسط افراد خانوار در شهرها ۸ر۴ نفر و در مناطق روستایی ۲ر۵ نفر است.
پرجمعیت‌ترین شهر ایران تهران است که جمعیت آن ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۵۹ نفر است.

بانک‌ رفاه ۷ هزار واحد مسکونی می‌سازد
بانک رفاه کارگران در سال آینده ۷ هزار واحد مسکونی در تهران و رضائیه می‌‌سازد، از این تعداد ۶۴۰۰ دستگاه در تهران و ۶۰۰ دستگاه در رضائیه ساخته خواهد شد.
دکتر محمد مجیدی رئیس‌کل بانک رفاه ضمن اعلام این خبر گفت: این بانک از اول سال آینده عملیات ساختمانی ۵ هزار واحد مسکونی را در شرق تهران برای کارگران در ۷۵۰ هزار متر مربع از اراضی حکیمیه آغاز خواهد کرد.

قیمت جدید بنزین در سال آینده
بر اساس طرحی که برای افزایش بهای بنزین دردست بررسی نهایی است قیمت بنزین معمولی ظرف پنج‌سال آینده هر لیتر به ۱۶ ریال و سوپر به هر لیتر ۵ر۱۷ ریال افزایش خواهد یافت.
افزایش قیمت بنزین برای هر سال هر لیتر ۲ ریال در نظر گرفته شده است و در صورت تصویر و تائید از ابتدای سال آینده قیمت بنزین معمولی لیتری ۸ ریال و سوپر ۱۰ ریال خواهد شد و تا آخر برنامه ششم عمرانی سالانه ۲ ریال به هر لیتر بنزین معمولی و سوپر افزوده خواهد شد.

برف ارتباط ده‌ها شهر و روستا را مختل کرد
۲۰۰ ساعت است که در تهران و شهرستان‌های کشور برف و باران می‌بارد. تهران باز هم‌ ابری خواهد بود و بارندگی متناوب خواهد داشت. تا ساعت ۹ صبح امروز قریب پانصد دستگاه اتومبیل، اتوبوس و کامیون در تبریز و در پلیس راه تبریز ـ میانه متوقف شده و به‌انتظار باز شدن جاده ترانزیتی تبریز ـ تهران بودند.
ریزش برف در گیلان که از سه روز پیش شده است، دیشب و امروز نیز ادامه یافت و برف سنگین در حرکت وسایل نقلیه در جاده‌ها اختلالاتی به‌وجود آورد. صبح امروز فرماندار خلخال در یک گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار اطلاعات در تبریز گفت: کولاک برف در خلخال از دو روز پیش شروع شده و سرمای هوا به ۱۵ درجه زیر صفر رسیده است. در قسمتی از شهر خلخال،‌ ۵ر۱ متر برف رویهم انباشته شده به‌علت کولاک شدید. ارتفاع برف در گردنه «اسالم» از ۵ر۲ متر تجاوز می‌کند.فرماندار خلخال افزود: در نتیجه ادامه ریزش برف و کولاک شدید، راه‌های ۵ بخش و بیش از سیصد روستا، با مرکز شهرستان قطع شده است.

سهمیه تریاک معتادین کاهش یافت
سهمیه تریاک معتادین ۵۰ تا ۶۰ سال کاهش یافت و از این پس سهمیه تریاک معتادین ۶۰ ساله به‌بالا نیز از سوی شورای پزشکی تعیین می‌شود. به‌موجب ضوابط جدید، سهمیه معتادین ۵۰ تا ۶۰ سال تا ۲ گرم و نیم در روز کاهش یافت.

دریافت عوارض از تریاکی‌های شیراز
شیراز ـ خبرنگار اطلاعات: به پیشنهاد شورای وضع عوارض جدید، از تریاکی‌های شیراز عوارض دریافت می‌شود. شورای وضع عوارض جدید برای تأمین منابع جدید مالی جهت اجرای برنامه‌های عمرانی در سطح شهر در آخرین گردهمایی خود موافقت کرد از این پس بر هر مثقال تریاک مصرفی معتادان که از سوی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *