تولد ۸۲ سالگی رادیو با یادی از مؤذن زاده اردبیلی و محمدرضا شجریان

مراسم گرامیداشت تولد هشتاد و دومین سال تولد رادیو در ایران شامگاه یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  به صورت مجازی در صفحه ی اینستاگرام سرزمین هنر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دباغ، مدیر مسؤل مؤسسه ی فرهنگی هنری «پژوهندگان امید سرزمین هنر» و دبیر برگزاری ششمین مراسم ارمغان اردیبهشت اعلام کرد: با توجه به همزمانی سالروز تولد رادیو در ایران با ایام سوگواری امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام، امسال این مراسم به صورت جشن برگزار نمی شود اما این مؤسسه با همکاری جمعی از علاقمندان رادیو امسال نیز همچون سالهای قبل سالروز تولد رادیو در ایران را گرامی خواهند داشت.
او ادامه داد: از آنجایی که این روز مصادف شده است با سومین شب از  لیالی قدر، برگزارکنندگان این مراسم تصمیم گرفتند  برنامه امسال را به یاد مناجات های رادیویی در ماه رمضان باعنوان پاسداشت «مرغان سحر» برگزار کنند.
به همین دلیل در اولین سال از قرن جدید هجری شمسی یادی خواهد شد از کسانی که در قرن گذشته در رسانه ی مردمی رادیو، لحظات معنوی سحر و افطار را با صدای گرمشان صفای دیگری بخشیدند.
به گفته وی در این برنامه با حضور تنی چند از پیشکسوتان صدا و هنرمندان و پژوهشگران رسانه یادی خواهد شد از نغمه پردازان بزرگ رمضانی رادیو در قرن گذشته.
زنده یادانی همچون: رحیم مؤذن زاده اردبیلی، محمدرضا شجریان، سید قاسم موسوی قهار، حسین صبحدل، سیدجواد ذبیحی و … .

دباغ یادآور شد: سالهای قبل این مراسم در فرهنگسرای ارسباران با حضور دوستداران رادیو و نسل جدید و قدیم این رسانه برگزار می شد اما در دو سال گذشته با فراگیری کرونا در جهان مجبور به برگزاری آن به صورت مجازی شدیم. این مراسم امسال نیز به دلیل تداوم شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسم درقالب تجمعی واقعی، برای سومین سال متوالی فراهم نخواهد بود و به همین دلیل این مراسم  به صورت مجازی به صورت زنده در صفحه اینستاگرام سرزمین هنر (هنرلند) به نشانی
Instagram.com/honarland
برگزار خواهد شد و از همه علاقمندان به این رسانه دعوت می شود از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ روز یکشنبه چهارشنبه ۴ اردیبهشت در این مراسم مجازی حضور یایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *