بالش هوشمند کمک تنفسی در تربت حیدریه رونمایی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح بالش هوشمند ضدآسم با کاربرد نظامی و رزمی ساخته شده که جایگزین کپسول اکسیژن برای بیمار است.

محمد علی علیزاده افزود: مخترع بالش مزبور فرشید مومنی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه می باشد.

وی اظهار کرد: طرح بالش ضدآسم موفق به کسب افتخارات علمی در جشنواره خوارزمی و جشنواره اختراعات دفاعی ناهمطراز شده و به عنوان اختراع برگزیده سازمان جهانی مالکیت های فکری WIPO انتخاب شده است.

رییس باشگاه جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: این اختراع با حمایت شرکت پارسا ایده رادین توس (پارت) که در زمینه طرح های کسب و کار و مشاوره فنی و اقتصادی فعالیت می کند، انجام شده است.

علیزاده با اشاره به فواید دیگر این طرح افزود: مرطوب ساختن هوای اطراف سر بیمار و کمک به تنفس راحت، هوشمند بودن بالش در صورت کمبود رطوبت و استفاده از سیستم تولید یون منفی بخشی از مزایای این محصول است.

وی اظهار کرد: این مخترع جوان برای ساخت بالش هوشمند و آرگونومیک کمک تنفسی ۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه با چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو، بیش از ۶۰ عضو هیات علمی تمام وقت و ۱۳۰ عضو هیات علمی مدعو و ۶۲ رشته فعال از سال ۱۳۶۴ به عنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی تربت حیدریه فعالیت می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *