کارخانه بزرگ کنسانتره سنگ آهن خواف آماده بهره‌برداری است

خواف ـ خبرنگار اطلاعات: یکی از هشت کارخانه بزرگ در حال تکمیل، در شهرستان خواف برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

فرماندار خواف با اعلام این مطلب افزود: کارخانه کنسانتره متعلق به شرکت احیاء سپاهان با اعتباری معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر پهلوان‌نژاد گفت: معدن سنگ آهن سنگان خواف با ۲ر۱ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن با کیفیت بالا که موردتوجه دولت است، در حال حاضر خوراک کارخانه‌های فولاد اصفهان و خوزستان را تأمین می‌کند که پس از رفع رکود بازار جهانی صادرات آن دوباره آغاز خواهد شد.

وی افزود: هشت کارخانه بزرگ کنسانتره و گندله در حاشیه معادن سنگان در حال ساخت هستند که کارخانه کنسانتره سنگ آهن آماده بهره‌برداری است و مسئولان برای این کارخانه مشغول افزایش زیر‌ساخت‌ها از جمله افزایش توان ریلی و دو بانده کردن جاده خواف ـ تربت حیدریه و شش بانده کردن جاده خواف ـ سنگان است.

او گفت: زیرساخت‌های موجود توان حمل تولیدات این کارخانه‌ها را ندارند و تا به حال در این زمینه ۴ میلیارد تومان برای تعریض جاده خواف ـ سنگان و تایباد هزینه شده است و برای دو بانده کردن پروژه جاده خواف ـ تربت حیدریه ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که عملیات زیرسازی آن تا سلامه به طول ۲۵ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی افزود: مشکل اصلی پروژه‌های سنگ آهن کمبود آب بود، که با جلسات متعدد دولت تدبیر و امید در استان، این مشکل برطرف شد.او همچنین گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در قسمت نیروگاه بادی در خواف انجام شده است.فرماندار خواف درباره نیروگاه بادی این شهرستان اظهار داشت: باتوجه به این‌که شهرستان خواف تحت تأثیر بادهای ۱۲۰ روزه قرار دارد، ساخت نیروگاه بادی می‌تواند علاوه بر تولید برق از انرژی بادی، از این نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده کند و برق موردنیاز کارخانه‌های عظیم معادن سنگ آهن سنگان را تأمین کند.

دکتر پهلوان‌نژاد افزود: شرکت‌های زیادی متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه بادی هستند و ما هم آماده هستیم که با همکاری آنها، زیرساخت‌های لازم را تأمین کنیم و نیز منتظریم تا ۷۰ درصد سهم توسعه ملی آزاد شود تا شرکت‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را شدت بخشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *