روزان گزارش می دهد؛تحریم و تنش استراتژِی دلواپسان در نمایشگاه/صادق زیباکلام در گفتگو با روزان:به دلواپسان گفتم یک ساعت بگذارید ما صحبت کنیم

 آسیاب به نوبت! مخالفان برجام لحظه‌ای تیم مذاکره کننده هسته ایی را که سر تا پای این نظام و کشور بر صجت عملکرد آنان صحه نهاده اند، رها نمی‌‌سازند. توهین هایشان به ظریف از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و به شدت قبل ادامه دارد. بغض صالحی سرانجام ترکید و تهدید خشن یک نماینده مجلس به سیمان کاری او درنطنز را فاش ساخت و حالا این عباس عراقچی است که آماج حملات و تحت شدیدترین توهین‌ها در نمایشگاه مطبوعات قرار گرفته است.

بر اساس خبری که در سایت انتخاب منتشر شده است، مذاکره کننده کشورمان در گفتگوهای هسته‌ای که در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، با شعارهایی از سوی دلواپسان روبه‌رو شد. این عده «خود جوش» که سعی داشتند به عراقچی نزدیک شوند شعارهایی نظیر «عراقچی قیامت یادت باشه» سر دادند. پس از سر دادن این شعارها، مردم آن عده قلیل را به سمت دیگری هدایت کردند و اجازه نزدیک شدن آنها به عراقچی را ندادند.

با این حال که عراقچی از اعضای تیم مذاکره کننده فعلی است که در تیم قبلی نیز حضور داشته است و این درحالی است که وهن و توهین و نسبت دادن بی اعتمادی به وی، بی اعتمادی نسبت به تیم مذاکره کننده سابق را نیز رایج می‌سازد. این نوع اقدامات خشونت طلبانه که این بار توسط مردم خنثی شد همزمان به قدردانی پیاپی مراجع تقلید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد.

 

نگاه ابزاری مانع بسته شدن پرونده برجام

با این حال که مقامات مسئول تصریح کرده‌اند که پرونده برجام بسته شده و همه باید به آن احترام بگذارند، این اتفاق رخ نداده است. شاید صحیح ترین دلیلی که بتوان برای این قضیه ذکر کرد نگاه ابزاری به مسئله برجام توسط گروه موسوم به دلواپسان است. از آنجایی که برجام برای عده‌ای خود نه هدف و بلکه وسیله‌ای برای غرب ستیزی، حمله به اهداف از پیش تعیین شده، ایجاد تشنج در جامعه، تخریب دولت و… است پرونده این مسئله به این زودی بسته نمی‌‌شود.

از سوی دیگر جلوگیری از دو قطبی شدن فضای جامعه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر علما و مسئولین عالی رتبه کشوری قرار داشته است. اما در حادثه اخیر گستاخی دلواپسان به حدی رسید که ملت غیور ایران مجبور به مداخله و جلوگیری از ادامه هتاکی‌های افراطیون شدند. این زنگ هشداری برای ایجاد فضای دو قطبی است که مقام معظم رهبری همواره از آن انذار داده بودند! مدعیان ولایتمداری حال کاملا خلاف جهت امر ولایت و مصالح عمومی حرکت می‌کنند.

پررنگترین حاشیه واکنش  مطهری را در پی داشت

اما پررنگ ترین حاشیه‌ای که در نمایشگاه مطبوعات امسال وجود داشت، تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا بود. علی مطهری در یادداشتی با عنوان «تحریم مبارک» در سایت خود آورده است که تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌ها و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این‌که بالاخره اینها پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروه‌ها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفا ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساسا در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت‌فقیه. مطهری همچنین در پایان نوشته است: به هرحال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیری‌های خود درباره بازداشت‌شدگان مرتبط با حوادث سال ۸۸ پایان دهند.

زیباکلام:به دلواپسان گفتم  یک ساعت بگذارید ما صحبت کنیم

صادق زیباکلام در گفتگو با روزان از حاشیه‌هایی که ابن دوره از نمایشگاه مطبوعات برایش به همراه داشت روایت می‌کند. وی می‌گوید: امسال در رابطه با نفوذ از یک جاسوس ماکتی ساخته شده بود. از آنجا که ایشان همکار بنده هستند من دست دور گردنشان انداختم و با ایشان عکس یادگاری گرفتم. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ضمن پرفسور خواندن رحیم پور ازغدی و با اشاره به اظهارات اخیر ایشان مبنی برا اینکه عده‌ای در داخل جاسوس و نفوذی آمریکا هستند تصریح کرد: بنده پیش از این هم تصریح کردم که  تمام وقت برای آمریکا نفوذی بازی در میاورم و نیمه وقت هم در خدمت انگلیسم. وی ادامه داد: البته در خدمت انگلیس بودنم به خاطر ملکه انگلیس است که من از جوانی به ایشان علاقه شخصی داشتم؛ البته به چشم مادری!

زیباکلام همچنین از حاشیه دیگری در نمایشگاه مطبوعات روایت می‌کند: یک نشست هم با عنوان نقش رسانه‌ها در پسا برجام برگزار شد که دکتر علی وکیلی، و دکتر رها خرازی نیز در آن شرکت داشتند. عده‌ای از دلواپسان شعارهای را سر دادند و من به آنها گفتم شما تریبون نماز جمعه و صدا و سیما را ۲۴ ساعت در اختیار دارید؛ یک ساعت فرصتی را که وزارت ارشاد به ما داده است بگذارید صحبت هایمان را بکنیم. وی همچنین اضافه کرد: این عده به خاطر اعتقاد عمیق و بنیادینی که به مقوله دموکراسی داشتند حتی فضا را به قدری متشنج کردند که حراست دور بنده حلقه زد و مرا به سوی خودرویی که منتظرم بود هدایت نمود.

a

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *