پیکر استاد رحیم معینی کرمانشاهی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت صبح امروز جمعه از بیمارستان جم به سمت بهشت سکینه کرج تشییع شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، مراسم تشییع استاد معینی با حضور خانواده این مرحوم، جمعی از اهالی موسیقی و مردم برگزار شد.
پیکر این ترانه سرای معاصر در حالی تشییع شد که مردم حاضر در این مراسم بخشی از ترانه های ماندگار وی شامل 'رفتم که رفتم '، 'عجب صبری خدا دارد' و 'سنگ خارا' را زمزمه می کردند.
در مراسم تشییع این استاد پیشکسوت موسیقی، چهره هایی مانند استاد جواد لشکری آهنگساز، جهان شاه برومند، سهیل محمودی و محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی حضور داشتند.
معینی کرمانشاهی از سال ۱۳۸۷ به بیماری تنگی نفس مبتلا بود. وی در روز سه شنبه ۲۶ آبان ماه در بیمارستان جم از دنیا رفت. پیکر مرحوم استاد معینی در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.
رحیم معینی کرمانشاهی سال ۱۳۰۱ خورشیدی در کرمانشاه دیده به جهان گشود. از سال ۱۳۴۱به نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذاشت که از جمله آنها تابلوی حضرت مسیح (ع) به روش سیاه قلم است.
او در کنار نقاشی، به نظم شعر پرداخت و داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو کشید.
معینی ضمن سرودن شعر به تصنیف سازی نیز پرداخت و کتاب هایی مانند ای شمع ها بسوزید، فطرت، خورشید شب، حافظ برخیز و دوره منظوم تاریخ ایران با عنوان شاهکار را منتشر کرد.
فراهنگ **۹۰۲۲**۳۰۶۷**۱۸۳۴

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *