در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛انتقاد مطهری از تذکری که هیات رییسه مانع قرائت آن شد

 


یک نماینده مجلس نهم از عدم قرائت تذکر وی در صحن علنی مجلس توسط هیات رییسه انتقاد کرد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با انتقاد از عدم قرائت تذکرش در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز تذکری به وزیر دفاع و نیروهای مسلح در خصوص صحبت‌های اخیر سردار نقدی درباره آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین تقدیم هیات رئیسه کردیم که متاسفانه آقای دهقان از اعضای هیات رئیسه با اعمال نظر شخصی خود از قرائت آن در صحن خودداری کرد.

وی افزود: سردار نقدی اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود آقای خاتمی را متهم کرده‌ که در سال ۸۸ در ملاقات با ملک عبدالله٬ یک میلیارد دلار پول دریافت کرده و در جای دیگری از سخنان خود ایشان را فردی غیر شیعه  و غیر سیاسی خوانده بود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: ما در این تذکر که خطاب به وزیر دفاع و نیروهای مسلح بود خواستار پیگیری این مسئله از سوی این وزارتخانه شدیم تا تذکر لازم را به سردار نقدی بدهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح علت عدم قرائت این تذکر در صحن گفت: متاسفانه آقای محمد دهقان چون شخصا با این تذکر مخالف بود٬ از قرائت آن در صحن خودداری کرد.

وی افزود: البته هنگامی که دلیل این مسئله را از آقای دهقان جویا شدم٬ اعلام کرد که از رئیس جلسه در این خصوص تعیین تکلیف کرده و آقای محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را در آن لحظه برعهده داشت اجازه قرائت این تذکر را نداده است.

مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد پیگیری این موضوع را ندارد٬ اعلام کرد: حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و قصد داریم دلیل این اتفاق را از هیات رئیسه جویا شویم و برای پیگیری آن می‌توانیم در قالب تذکر شفاهی در صحن این موضوع را مطرح کنیم و امیدواریم هر کاری که مناسب بود برای رفع این مشکل انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ در دقایق پایانی نشست علنی امروز مجلس٬ تذکری با امضای علی مطهری نماینده تهران،‌ محمدرضا تابش نماینده اردکان و کمال‌الدین پیرموذن نمایده مردم اردبیل در مجلس خطاب به وزیر دفاع و نیروهای مسلح تحت عنوان «پیگیری اظهارات یکی از مقام‌های نظامی مبنی بر شیعه نبودن و داعشی بودن رئیس جمهور اسبق» تقدیم هیات رئیسه شد که با مخالفت محمدرضا باهنر که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت قرائت نشد که این مسئله با اعتراض محمدرضا تابش و علی مطهری روبرو شد.

هنگامی که محمدرضا تابش با پایان یافتن نشست علنی امروز متوجه شد دهقان از قرائت این تذکر خودداری کرده٬ با صدای بلند نسبت به این تصمیم هیات رئیسه اعتراض کرد که علی مطهری نیز با وی همراهی کرد.

 

0000001

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *