تجلیل از لوریس چکناواریان در مراسم پایان جشنواره «پیامبر مهربانی»

 

 

 

 

مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» دوشنبه شب هفتم دی ماه با حضور مدیران و مهمانان شرکت کننده کنفرانس وحدت اسلامی در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش مهر، بابک ربوخه مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این مراسم که با اجرای امیرحسین مدرس برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره طی روزهای گذشته در فرهنگسراهای مختلف شهر تهران از حضور برخی از مهمانان خارجی شرکت کننده در جشنواره و همچنین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در مراسم اختتامیه تشکر کرد.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که این جشنواره بر اساس اهداف عالی که در شورای سیاستگذاری ترسیم شده بود به بهترین شکل ممکن اجرا شود و ما میزبان شایسته ای برای هنرمندان، پژوهشگران و علاقه مندان موسیقی نواحی باشیم.

اجرای زنده گروه قوالی کشور افغانستان یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی بود که بعد از سخنرانی محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مخاطبان ارائه شد.

تقدیر از لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان به جهت ساخت و اجرای سمفونی «رسول عشق و امید» از دیگر بخش های مراسم بود که با استقبال قابل توجه مخاطبان در تالار مواجه شد.

چکناواریان با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام گفت: درست است که ما ارمنی هستیم اما ایران را با تمام وجود دوست داریم. بنده شخصا از بچگی در بین مسلمانان بزرگ شدم و تمدن و آداب اسلامی را به دقت مطالعه کردم و عاشقش هستم

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *