محمدعلی اینانلو در گذشت/ مرگِ یک طبیعت‌گرد بعد از ۶۸ سال لذتِ زندگی

 

محمدعلی اینانلو، کارشناس مطرح محیط زیست و ورزش، صبح امروز (۱۲ دی ماه) در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدعلی اینانلو در شهریور امسال براثر یک ضایعه مغزی در بیمارستان بستری شده بود. او مدتی تحت درمان بود. با بهبود حالش توانسته بود برنامه‌های تلویزیونی هم اجرا کند.

مرحوم اینانلو اما از چند روز پیش دوباره در بیمارستان بستری شد. او صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی اینانلو در دوم فروردین ماه سال ۱۳۲۶ در قزوین به دنیا آمد و در دوازدهم دی ماه ۱۳۹۴ درگذشت. مردی که به گفته خودش تمام روزها را زندگی کرده است. او که پسر خان بود و مهم‌ترین تفریح کودکی‌اش شکار بود؛ در طول زندگی ۶۸ ساله‌اش در حیطه اجرا، روزنامه‌نگاری، فیلم‌سازی طبیعت و کاهای تبلیغاتی نیز فعال بود. او با سابقه ۴۰ ساله طبیعت‌گردی ایران و از مبتکران آموزش اکو توریسم در ایران بود. او در این سال‌ها بیشتر اوقات را در طبیعت ایران گذرانده و از طبیعت دیده و آموخته و فیلم ساخته.

اینانلو که مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات گرفته بود، فعالیت‌های محیط زیستی خود را نیز در کار رسانه دنبال می‌کرد. او سردبیری مجله ایران شناسی "گردش"، سردبیر مجله ایران شناسی SILK  ROUD  به زبان انگلیسی، سردبیر مجله " شکار و طبیعت"، سردبیری مجله جهانگردان،  سردبیری و صاحب امتیازی مجله "طبیعت" را نیز در پرونده کاری خود دارد.

 او همچنین مدیر موسسه تبلیغاتی (آتلیه طبیعت) و عضو انجمن I.A.A انجمن جهانی تبلیغات بود. اینالو در بیست سال اخیر بیش از دو میلیون (۵۰ برابر دور کره زمین ) کیلومتر در طبیعت ایران سفر کرده و چکیده تجربیات ۴۰ ساله خود را به دانش‌آموزان تدریس می‌کرد.

از سوابق ۳۲ ساله تلویزیونی اینانلو می‌توان به اجرای برنامه رادیویی صبح بخیر ایران سال ۱۳۵۶، برنامه رادیویی گردش و ورزش سال ۱۳۵۷، مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو سال ۷ – 1356، مجری و کارگردان برنامه رادیویی تابستان ۶۹، نویسنده برنامه رادیویی سلام صبح بخیر ایران سال ۱۳۶۹، کارگردان و سازنده فیلم‌های مستند تلویزیونی با طبیعت سال ۱۳۷۴، کارگردان، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی (ایران و ایرانی) در زمینه ایرانشناسی برای شبکه جام جم، کارگردان، تهیه‌کننده و مجری برنامه مستند تلویزیونی (ایران، جهانی در یک مرز)، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند جهانگردی به جای نفت،کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند اسب در ایران،  کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند طبیعت ایران مرکزی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند ۲۶ قسمتی طبیعت نصف جهان، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند توازن – طبیعت اطراف تهران، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند  The Balance،  کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند فوتبال شاد، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند گل زرین، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند  The Golden Goal، کارگردان فیلم مستند سلاح و شکار، کارگردان فیلم مستند ایران، طبیعت و طبیعت گردی، کارگردان فیلم مستند بینش اشاره کرد.

اجرا و کارگردانی برنامه تلویزیونی"ایران جهانی در یک مرز"، " کجا بریم" "مردم ایران سلام" و برنامه رادیویی " گردش و ورزش" نیز از کارهای اخیر این فعال محیط زیست بود

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *