بزرگداشت زنده‌یاد استاد ایرج افشار چهارمین رئیس کتابخانه ملی

 


 

 

بزرگداشت چهارمین رئیس کتابخانه ملی، شادروان استاد ایرج افشار با همکاری موسسه خانه کتاب، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، در ادامه سلسله آئین‌های گرامیداشت بزرگان کتابخانه ملی، مراسم بزرگداشت چهارمین رئیس کتابخانه ملی، شادروان استاد ایرج افشار برگزار خواهد شد.

در این مراسم از دو اثر ارزشمند «فرزانه ایران‌مدار» و «دوره کامل ۴۵ جلدی فهرستگان نسخه‌های خطی ایران» که در مدار ایران‌شناسی پدید آمده‌اند، رونمایی می‌شود. این مراسم سه‌شنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی به نشانی میدان ونک، بزرگراه حقانی (از غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی برپا خواهد شد.

ایرج افشار (۱۳۰۴- ۱۳۸۹ ش)، ایران‌شناس، کتابشناس و از اعضای شورای عالی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی بود. وی از پراثرترین پژوهشگران معاصر ایران به‌شمار می‌آمد و گستره پهناوری از فعالیت‌ها، از جمله سردبیری چند نشریه فرهنگی و همکاری با آنها، کتابداری، فهرست‌نگاری، نسخه‌شناسی، تدریس دانشگاهی در داخل و گاه در خارج، مطالعات ایران‌شناسی، قاجارپژوهی، همکاری در سطوح مختلف با نهادهای متعدد پژوهشی و ایران‌شناسی و کتابخانه‌ها و مراکز نسخه‌های خطی، از عرصه‌های تکاپوی فرهنگی ـ پژوهشی اوست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *