میزان دریافتی شهردار تهران اعلام شدشورای شهر: حقوق قالیباف کم است! 

غلامرضا انصاری : شهردار تهران بخشی از حقوق خودرا ازدانشگاه دریافت مى‌نمایند که ازحقوق اعلام شده کسر مى‌گردد بر این اساس حقوق ایشان ناچیز است. اگر بیش از این رقم هم باشد مهم نیست چرا که در مدیریت شهری آنچه که مهم است 
توان یک مدیر در برنامه ریزی و مدیریت درست است
شهردار تهران کمتر از این میزانی که اعلام شده است دریافت می‌کنند و این ۱۴ میلیون سقف حقوق ایشان است
آفتاب یزد- گروه اجتماعی : آقای شهردار هم خواسته یا ناخواسته به کمپین اعلام فیش‌های حقوقی مسئولان نظام پیوست . داستان از این قرار است که صبح دیروز در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران موضوع فیش حقوقی شهردار تهران مورد بحث و تذکر برخی از اعضای شورای شهر قرار گرفت و به همین منظور عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران حقوق قالیباف را ۱۴ میلیون تومان در ماه اعلام کرد. ابوالفضل قناعتی گفت: پس از تذکر رضا تقی پور در خصوص شفاف سازی مالی در شهرداری و گلایه از اعلام اعداد مختلف در خصوص حقوق شهردار، ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با درخواست وقت از مدیریت شورای شهر در خصوص حقوق شهردار تهران توضیحاتی را ارائه کرد. ابوالفضل قناعتی افزود: بر اساس اعلام امانی، حقوق ثابت قالیباف در ماه حدود ۱۰ میلیون تومان بوده که با جمع مزایای سالیانه آن به ۱۲۳ میلیون تومان می‌رسد. عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در مجموع با احتساب مزایا ماهیانه حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود، گفت: به جز این حقوق بر اساس قانون، حقوق عمرانی به تمام شهرداران کشور داده می‌شود که این حقوق به شهردار تهران نیز تعلق گرفته است. قناعتی افزود: شهردار تهران از دانشگاه نیز بابت تدریسش باید حقوق دریافت می‌کرده که در طول این سال‌ها تمامی حقوق خود که چیزی حدود ماهانه شش میلیون تومان می‌شود را به دانشگاه برگردانده و در مورد حرفه خلبانی خود نیز حقوقی دریافت نمی‌کند. وی در مورد حقوق همسر قالیباف زهرا مشیر نیز که به عنوان مشاور وی در امور زنان فعالیت می‌کند نیز گفت: بنابر اعلام معاون شهردار همسر قالیباف تا کنون یک ریال نیز بابت زحمات خود دریافت نکرده است. اکنون این سوال پیش می‌آید که با توجه به خدماتی که شهرداری تهران ارائه داده است این میزان حقوق اعلامی متعارف است؟
۱۴ میلیونِ ناچیز!
غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران درباره میزان حقوق آقای شهردار و اینکه آیا این مقدار حقوق با توجه به عملکرد قالیباف متعادل است یا خیر به آفتاب یزد می‌گوید: معتقدم که بحث در مورد حقوق مسئولان ، یک بحث انحرافی است که اختلاس‌ها و تخلفاتی که در دولت گذشته انجام شده را تحت پوشش قرار دهد. وی اظهارکرد:متاسفانه به دلیل ضعف ستاد تبلیغات دولت و رسانه‌های حامی اصلاحات روز به روز خیلی جدی تر به این ماجرا دامن زده می‌شود. با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی ، دیوان محاسبات عالی ، بازرسی کل کشور وشورای شهر برمجموعه شهرداری‌ها نظارت دارند امکان تخلف در چارچوب حقوق وجود ندارد. این عضو شورای شهر تهران در خصوص حقوق شهردار تهران گفت: شهردار تهران بخشی از حقوق خودرا ازدانشگاه دریافت مى‌نمایند که ازحقوق اعلام شده کسر مى‌گردد. بر این اساس حقوق ایشان ناچیز است. اگر بیش از این رقم هم باشد مهم نیست چرا که در مدیریت شهری آنچه که مهم است توان یک مدیر در برنامه ریزی و مدیریت درست است. غلامرضا انصاری با تاکید بر اینکه عملکرد شهردار با میزان حقوق دریافتی شان بحث جدایی است ،عنوان کرد: به هر صورت عملکرد شهردار تهران جای نقد دارد که اعضای شورا نقدشان را در قالب نطق‌ها و تذکرات اعلام می‌کنند ولی بحث حقوق ایشان هیچ ارتباطی با عملکرد ایشان ندارد. وی در پاسخ به این سوال که دریافت خالص شهردار تهران چقدر است؟ بیان کرد: شهردار تهران کمتر از این میزانی که اعلام شده است دریافت می‌کنند و این ۱۴ میلیون سقف حقوق ایشان است.مهدی تندگویان دیگر عضو شورای شهر تهران نیز همین نظر را دارد و به آفتاب یزد می‌گوید: آن چیزی که در شورای شهر اعلام شد پرداخت حقوق رسمی ایشان طبق قانون مصوب شده بوده است که به تصویب شورای شهر هم رسیده است و ربطی به عملکرد ایشان ندارد. وی عنوان کرد : با توجه به خدماتی که شهردار تهران انجام می‌دهد این میزان حقوق کم است. این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که حقوق اعضای شورای شهر چه ارتباطی با حقوق شهردار تهران دارد، گفت: اعضای شورای شهر تهران چون شورا شغل محسوب نمی‌شود حقوقی دریافت نمی‌کنند.
چرا ۱۴ میلیون ناچیز است؟!
حال شاید این پرسش در اذهان شکل ‌گیرد که چرا حقوق شهردار از جانب اعضای شورای شهر ناچیز خوانده می‌شود؟ به نظر می‌رسد برای پاسخ به این سوال باید به قانون رجوع کرد. بر اساس قانون شوراها، حق الجلسه اعضای شورای شهری‌ها یک شصتم حقوق و مزایای شهردار برای هر ساعت است. به عبارت دیگر و با توجه به تاکید قانون هرچقدر حقوق شهردار بالا باشد اعضای شورای شهر نفع بیشتری می‌برند. بر همین اساس می‌توان گفت شاید سِر دفاع از میزان حقوق شهردار تهران و گلایه از کم بودن آن از سوی برخی از اعضای شورای شهر در همین نکته نهفته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *