بزرگداشت زنده یاد داود رشیدی در خانه هنرمندان ایران

 

 

 

 

 

 

 

به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی سه‌شنبه ۱۳ مهر مراسم بزرگداشت وی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این مراسم که با حضور اعضای خانواده رشیدی و چهره‌های فرهنگی و هنری همراه بود، ابتدا فیلم مستند «دایره داوود» به کارگردانی اردشیر شلیله در قالب برنامه‌های مستند سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد و پس از آن هنرمندان و اهالی فرهنگ از رشیدی سخن گفتند. کیومرث پوراحمد، مرضیه برومند، احترام برومند، لیلی رشیدی، سینا رشیدی، فرهاد رشیدی، لیلا حاتمی، مجید رجبی معمار، علی دهکردی، اردشیر شلیله و.. از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، به آثار هنری برجسته رشیدی اشاره کرد و گفت: چهل روز از فقدان داود رشیدی در میان جامعه فرهنگی و هنری ایران می گذرد. او کسی بود که در کنار هنرمندانی مانند عزت الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی توانستند با کوشش فراوان پیوندی وثیق و اساسی میان تئاتر و سینمای ایران برقرار کنند و خدمات بزرگی در هر دو عرصه داشته باشند.پس از آن اردشیر شلیله به بیان خاطراتی از ساخت فیلم مستند خود پرداخت.

سخنران پایانی این مراسم احترام برومند بود که از خانه هنرمندان ایران برای برگزاری این مراسم و حضور چشمگیر مردم در مراسم بزرگداشت داود رشیدی تشکر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *