استاندار خراسان رضوی: محبت به پیامبر (ص) مبنای وحدت مسلمانان است

تربت حیدریه- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه امروز مبنای وحدت بین مسلمانان جهان قرار گرفته، محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و در اصل موضوع هیچ اختلافی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، دوشنبه در روز ۱۲ ربیع الاول و نخستین روز هفته وحدت در گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه شهرستان خواف افزود: خوشبختانه حب دین و محبت پیامبر و خاندان ایشان جزو اصول اولیه مورد قبول شیعه و سنی در ایران و بلکه جهان است.
وی از وحدت بین مسلمانان به عنوان یک سرمایه بزرگ در مقابل بدخواهان و تفرقه افکنان یاد کرد و گفت: مسلمانان باید این سرمایه بزرگ را برای دفع توطئه رژیم صهیونیستی، آمریکا و دولتهای غربی که با کمک به گروه های تکفیری در صدد در هم شکستن وحدت مسلمین هستند، به کار بگیریم. 
رشیدیان از قرآن به عنوان معجزه بزرگ پیامبر که تا امروز از گزند تحریف مصون مانده یاد کرد و گفت: حضرت ختمی مرتبت با کمک این کتاب بزرگ بنیان جامعه اسلامی را که محور آن وحدت و تقوا بود، گذاشت و ما امروز وظیفه داریم با تکیه بر مشترکات، این یادگار بزرگ و ارزشمند را حفظ کرده و پیام آنرا گسترش بدهیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب، وحدت اسلامی را مسأله ای راهبردی و نه تاکتیکی خوانده و همواره علما، روشنفکران، برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت بر اساس تعالیم و آموزه های دین مبین اسلام توصیه و دعوت کرده اند.
رشیدیان افزود: در نگاه معظم له وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف زمینه ای مساعد برای ایستادگی در برابر زورگویی های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده جهان اسلام به شمار می آید.
وی از وجود نبی مکرم اسلام به عنوان بزرگترین سرمایه وحدت بخش در تمام ادوار یاد کرد و گفت: این مهم امروز هم می تواند وجود داشته باشد، زیرا به اعتقاد مسلمانان وجود پیامبر گرامی اسلام سرچشمه رأفت توام با عشق است و لذا آن بزرگوار مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمانان است و همین محوریت یکی از موجبات انس دل های مسلمین و نزدیکی فرق اسلامی با یکدیگر است. 
رشیدیان افزود: از این رو لازم است همگان اعم از شیعه و سنی مطالعه و کار پژوهشی روی ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و نیز تعالیمی که از آن بزرگوار برجای مانده است، صورت دهند.
وی در بخش دیگری با بیان این که توجه به منشور وحدت اسلامی و عملی کردن آن، داروی اتحاد است، گفت: در همین راستا دولت یازدهم منشور حقوق شهروندی را به صورت جامع و با در نظر گرفتن منافع تمامی آحاد مردم تهیه کرده که در آن به پیوند بین مسلمانان و تاکید بر مشترکات آنها و نیز امتناع از قرار گرفتن در بازی دشمن توجه شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: راه اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و حتی مجمع جهانی اهل البیت (ع) همگی بخشی از اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای احیای امت بزرگ اسلام با محوریت قرآن و حب پیامبر و اهل بیت او و تشکیل بلوک قدرتمند اسلامی است.
شهرستان ۱۳۰ هزار نفری خواف در ۲۷۳ کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *