آغاز المپیاد ورزشی بانوان روستایی منطقه یک خراسان رضوی در تربت حیدریه

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در حاشیه این رقابت ها به خبرنگار ایرنا گفت: در این رقابت ها که تا شامگاه امروز ادامه خواهد داشت، ۸۰ ورزشکار از شهرستان های تربت حیدریه، بجستان، مه ولات، زاوه و خلیل آباد شرکت دارند.
سیدحمید رضا امینی با بیان اینکه شرکت کنندگان در پنج رشته والیبال، دوومیدانی، تنیس روی میز، شطرنج و کبدی رقابت می کنند، افزود: این رقابت ها مرحله سوم المپیادی است که همزمان در ۶ منطقه استان در حال برگزاری است که منطقه یک به میزبانی تربت حیدریه است. 
وی گفت: مراحل قبلی به صورت روستایی و بین بخشی برگزار شده بود و مرحله استانی و کشوری نیز به تدریج تا پایان امسال برگزار می شود. 
به گفته وی ۲۰ تن از بانوان روستایی تربت حیدریه به نمایندگی از ۱۵۰ روستای شهرستان در این رقابت ها حضور دارند.
نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در ۲ سال اخیر هیچ کمکی به هیات های شهرستانی نشده و تنها در پایان هر فصل ۱۰ عدد توپ و ۱۰ دست لباس به هر شهرستان رسیده که هیات ها نمی دانند این اقلام را چگونه بین ورزشکاران تقسیم کنند.
سمیه رضایی افزود: خراسان رضوی دارای ۲۸ شهرستان است که به طور متوسط در هر شهرستان ۵۰۰ نفر ورزشکار بیمه شده خانم در رشته های مختلف و بومی فعالیت دارند و حال آنکه به جز پنج روستای مرزی استان که دارای خانه ورزش هستند، بقیه روستاها فاقد حداقل امکانات ورزشی اند.
حسن اکبری رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی بجستان نیز گفت: این شهرستان ۲۷۰ نفر بیمه شده ورزشی دارد که ۱۵۰ نفر آنان از بانوان هستند و ورزشکاران این خطه در سه رشته فوتسال، والیبال و هفت سنگ موفق تر هستند. 
تعداد بیمه شدگان ورزشی در تربت حیدریه چهار هزار و ۵۰۰ نفر است. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *