محمود امیری، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار این بدهکاران را حدود ۳۰ درصد از کل مشترکان دانس [طلب آب و فاضلاب تربت حیدریه از مشترکان، ۱۵ میلیارد ریال] ت و اظهار کرد: این وضعیت موجب شده تا این شرکت برای پرداخت بدهی خود به پیمانکاران دچار مشکل شود

 

تربت حیدریه – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه گفت: تعلل شماری از مشترکان در پرداخت آب بهای مصرفی، مطالبات این شرکت را در ۹ ماهه امسال به ۱۵ میلیارد ریال رسانده است.

.


وی افزود: تنها از محل تبصره ۳ قبوض تا کنون افزون بر ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری شده که از این میزان بیش از یک میلیارد ریال در حوزه های آب و فاضلاب هزینه شده است.


وی افزود: براساس مصوبه و از محل درآمد تبصره ۳ در تربت حیدریه بالغ بر ۴٫۵ کیلومتر طرح فاضلاب در مناطق مختلف شهر اجرا شده و ۲٫۵ کیلومتر دیگر نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.


امیری به افزایش آمار اتفاقات آب به علت بالا بودن عمر لوله‏ها اشاره کرد و گفت: افزون بر ۳۰ سال از عمر این لوله‏ها می گذرد، بنابر این، ماده واحده تبصره ۳ که در مجلس به تصویب رسیده برای رفع این مشکل بوده که امیدواریم در چهار سال کار تعویض لوله ها به اتمام برسد.


وی با بیان اینکه نوسازی کامل انشعابات به میزان یک هزار و ۱۰۰ متر در دستور کار قرار گرفته، گفت: تا پایان سال جاری افزون بر هشت هزار و ۶۰۰ متر نیز اصلاح انشعابات در برنامه قرار دارد که اکنون در مرحله اخذ مجوز از شهرداری است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: از ۵۸۰ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی شهری، ۲۰ درصد فرسوده و نیازمند تعویض است.


امیری تصریح کرد: اجرای شبکه های فاضلاب دارای ردیف ملی است که اکنون اعتبار آن در ساخت تصفیه خانه شهرک ولی عصر هزینه می شود، لذا اجرای این شبکه در چند سال آینده از محل اعتبارات ملی امکان پذیر نیست.


وی به مشکلات حوزه آب اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات شهر تربت حیدریه کمبود شدید آب در بخش تولید بود که با توجه به انجام پروژه بزرگ آب رسانی و وارد مدار شدن چاه های جدید تقریبا در حوزه تولید به روز شدیم و از سال ۹۵ به شبکه توزیع پرداخته ایم.


وی گفت: در حوزه آب، ۲۳۸ انشعاب به میزان ۲ هزار و ۱۵۱ متر شبکه آب در مناطق مختلف شهر اصلاح شده و اکنون ۲ پیمانکار برای ادامه کار همکاری می کنند.


با توجه به قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شرب، به استناد «تبصره ۳ ماده واحده ایجاد تسهیلات برای اجرای طرح های آب و فاضلاب شهرها»، می توان با مشارکت های مالی کار را به سرانجام رساند.


تربت حیدریه و شهرهای تابعه از چهار بهمن ۹۴ پس از ابلاغ تبصره ۳ از سوی وزارت نیرو، همزمان با ۸۵۰ شهر کشور و ۶۹ شهر خراسان رضوی اجرای آن را آغاز کرد که برای مصارف ماهانه کمتر از پنج متر مکعب، ۳۵ هزار ریال و برای مصارف بالاتر از آن ۵۰ هزار ریال روی قبوض اعمال می شود.


شهر تربت حیدریه با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.


خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *