بازگشایی محور باغچه-تربت حیدریه/ تداوم بارش ها در برخی محورهای خراسان رضوی رانندگان می توانند با تلفن های ۳۳۴۱۱۰۰۰ و ۱۴۱ اطلاعات لازم در خصوص مسیرهای مسافرتی خود را از مرکز مدیریت راهها دریافت کنند

 

مشهد-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:با وجود تداوم بارش برف و باران و مه گرفتگی در برخی محورهای استان، محور باغچه – تربت حیدریه بازگشایی شد.

سید ابوالفضل حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:محور باغچه – تربت حیدریه و بالعکس که به علت بارش برف ، کولاک شدید و عدم دید کافی ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه شب مسدود اعلام شده بود، با مساعد شدن نسبی اوضاع جوی ، تلاش عوامل راهداری و پلیس راه یک ساعت بعد بازگشایی شد.
وی اضافه کرد:‌ بارش برف در محورهای حوزه شهرستانهای قوچان، فریمان ، زاوه ، طرقبه شاندیز ومحور سرخس – مشهد (گردنه مزداوند) گزارش شده است.
وی با بیان اینکه حوزه شهرستانهای مشهد، سرخس و جغتای نیز شاهد بارش باران است، اظهار کرد: هم اکنون شهرستان کلات و محورهای بردسکن -سبزوار ، تربت جام – صالح آباد ( گردنه بنی تاک ) و درگز- قوچان (گردنه تیوان ) نیز مه گرفته اند.
حسینی گفت: آسمان سایر نقاط استان تمام ابری است ولی همه جاده های استان باز و ترافیک در کلیه محورها به صورت عادی و روان در جریان است .
وی یادآور شد:رانندگان می توانند با تلفن های ۳۳۴۱۱۰۰۰ و ۱۴۱ اطلاعات لازم در خصوص مسیرهای مسافرتی خود را از مرکز مدیریت راهها دریافت کنند. 

**بارش برف و لغزندگی جاده های خراسان رضوی 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز گفت : به دلیل بارش برف سطح جاده های استان در روز سه شنبه لغزنده است. 
سرهنگ هادی امیدوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون در گردنه تیوان در مسیر درگز ، گردنه مزداوند در مسیر سرخس ،آزادراه شهید شوشتری به سمت تربت حیدریه و مسیر مشهد به چناران و قوچان به دلیل بارش برف سطح جاده لغزنده می باشد. 
وی با اشاره به مه گرفتگی غلیط در گردنه گوجگی در جاده کلات ، بیان کرد : در مسیر چناران در محدوده گلبهار ، گردنه های برش و شریف آباد در مسیر نیشابور علاوه بر بارش برف مه گرفتگی و محدودیت دید نیز وجود دارد. 
وی خاطرنشان کرد : همچنین ترافیک در مسیرهای خروجی مشهد پرحجم و نیمه سنگین و در سایر محورها روان است. 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی تاکید کرد : با توجه به لغزنده بودن سطح جاده رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی تردد کنند. 
چهارم فروردین ماه جاری مه غلیظ و کاهش دید در محور باغچه – مشهد منجر به بروز سانحه رانندگی شد که در آن دهها دستگاه خودرو با هم برخورد کردند.
خراسان رضوی دارای حدود ۲۰ هزار و ۴۸۳ کیلومتر جاده است که ۶ هزار و ۳۳۱ کیلومتر آن شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است. 
این استان دارای ۵۱ گردنه در راههای شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر و ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر است.
۷۵۰۵/۳۲۲۱/۶۰۱۲خبرنگاران :ناصراسدزاده هروی و ندا جواهر فر** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *