معاون مدیرکل و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه گفت: با پایان طرح نظارت نوروزی، امسال محورهای ارتباطی تحت کنترل پلیس راه تربت حیدریه، نخستین نوروز بدون تلفات انسانی را تجربه کرد.


ایمان مقید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که نوروز پارسال ۴ نفر در محورهای ارتباطی این شهرستان جان باخته بودند، امسال این رقم به صفر رسیده است.
طرح نظارت نوروزی که از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده بود به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تربت حیدریه تا ۲۰ فروردین امسال ادامه داشت.
مقید، کسب موفقیت بی سابقه کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه های حوزه فعالیت اداره راهداری تربت حیدریه را ناشی از اقدامات پیشگیرانه شامل ایمن سازی سه نقطه پر تصادف در ورودی های شهرستان، نصب ۲ عدد دوربین کنترل سرعت لحظه ای و میانگین سرعت، مدیریت سرعت در ۱۳ نقطه، اصلاح حفاظ های صدمه دیده و نصب ۱۵۰متر حفاظ برای جلوگیری از عبور عابر پیاده عنوان کرد.
وی گفت: نصب ۵۰۰ عدد رفلکتور، ۲۰۰ عدد باتومی، اجرای شیار لرزاننده در سه نقطه حادثه خیز، نصب روشنایی در ورودی کمربندی، تعمیر شبکه روشنایی تونل گردنه سبز و خماری، خط کشی محور تربت حیدریه – مشهد (گردنه خماری)از دیگر عوامل کاهش سوانح جاده ای در این شهرستان بود.
وی لگه گیری راه های روستایی با ۱۸۰ تن آسفالت، ۴۰۰ متر مکعب ریزش برداری، تسطیح ۵۶۰ هزار مترمربع از حریم راهها، اصلاح قنوها به میزان ۷۵ مترمکعب، تسطیح و رگلاژ ۹ کیلومتر راه شوسه و روستایی و آسفالت تراشی ۱۵هزار مترمربع از راهها را از دیگر اقدامات این اداره پیش از تعطیلات نوروزی برشمرد.
مقید با بیان اینکه برای انجام طرح ایمن سازی نوروزی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده، افزود: همچنین با کنترل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در طرح نوروزی، ۸۵ دستگاه از ناوگان عمومی متخلف شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.
شهرستان تربت حیدریه ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که ۷۴۴ کیلومتر آن راه اصلی و هزار و ۳۵۶ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
نوروز سال گذشته چهار نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده ای شهرستان تربت حیدریه جان خود را از دست داده بودند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *