شهردار تربت حیدریه: شهروندان به این نهاد بی اعتماد شده اند

 

تربت حیدریه- ایرنا – شهردار تربت حیدریه گفت: طی ادوار مختلف مدیریتی شهروندان نسبت به این نهاد اجتماعی و خدماتی بی اعتماد شده اند لذا اولویت نخست کاری بازگرداندن حس اعتماد به شهروندان و همچنین استفاده از آخرین فناوریها برای بهبود فرایندهای اداری و اجرایی است.

محمدصادق مجتهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ریشه یابی و واکاوی این بی اعتمادی نیستم اما از آنجا که پیشبرد برنامه های شهری جز با حمایت شهروندان امکانپذیر نیست به دنبال بازگرداندن حس اعتماد و در نتیجه افزایش مشارکت مردم در فعالیتهای شهری هستم.
وی ادامه داد: شهروندان نیز باید به این باور برسند که به هر میزانی که در برنامه های شهرداری مشارکت داشته باشند در زندگی فردی، اجتماعی و نیز اقتصادی شان تاثیرگذار بوده و تقویت چنین باوری نیز بر عهده شهرداری است.
شهردار تربت حیدریه نیاز حیاتی این شهرداری را پوست اندازی سامانه سنتی به مدرن توصیف و بیان کرد: ایجاد تحول شهری نیازمند آمایش سرزمینی و شناسایی اولویتهای شهری است. تحقق این مهم در گروه ارائه آمار علمی متکی بر سامانه های نوین فناوری اطلاعات است اما هم اینک اکثر فرایندهای اداری و اجرایی در شهرداری تربت حیدریه به صورت سنتی و دستی انجام می شود.
وی پیرامون جا به جایی مدیران در شهرداری نیز گفت: با شیوه غلط جا به جایی اتوبوسی به شدت مخالفم، در عین حال معتقدم رمز موفقیت یک سازمان ابتدا آموزش کارکنان و سپس همراهی زیرمجموعه با تفکر مدیر است.
صادق مجتهدی کارشناس ارشد مهندسی عمران، علاوه بر ریاست دوره چهارم شورای اسلامی تربت حیدریه، معاونت مالی و اداری دانشگاه و ریاست سازمان نظام مهندسی تربت حیدریه و نیز ریاست دفتر ارتباطات مردمی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.
پیش از این رمضانعلی شورابی به مدت سه سال شهرداری تربت حیدریه را بر عهده داشت. با آغاز فعالیت شورای پنجم شهر تربت حیدریه تا زمان انتخاب مجتهدی، مهدی علیان سرپرستی شهرداری این شهر را بر عهده داشت.
تربت حیدریه با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و مساحت ۵۳ کیلومترمربع، چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی پس از مشهد، سبزوار و نیشابور است. مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: حسین کریم زاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *