یکی از کهن سال‌ترین هنرمندان پیشکسوت(شاپور ترابی گودرزی) را بشناسید

بازدید از هنرمند پیشکسوت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت بعد از دیدار با شاپور ترابی گودرزی هنرمند با سابقه در حوزه معرق و گره چینی از کارگاه او در منزلش بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عظیمی بعد از ابراز خوشحالی برای دیدار با یکی از کهنسال‌ترین اعضای هنرمندان پیشکسوت بیان کرد: این دیدار، در ادامه سیاست تکریم از هنرمندان عضو موسسه صورت می‌گیرد.

ترابی گودرزی – هنرمند پیشکسوت معرق و گره چینی نیز در سخنانی موسسه هنرمندان پیشکسوت را استثنایی در حوزه فرهنگ و هنر کشور قلمداد کرد و گفت: من خاطرات بسیار زیادی از سال‌های دور از دیدار کمال الملک گرفته تا ارسال آثار فراوان به موزه‌های خارج از کشور حتی کاخ سفید، دارم.

این هنرمند ادامه داد: اکنون هنر ایران در مرحله‌ای قرار دارد که دستخوش تغییرات زیادی است و در این میان حضور و بروز موسسات و نهادهایی چون موسسه هنرمندان پیشکسوت را باید به مثابه یک فرصت طلایی در نظر گرفت زیرا نمونه آن و خدماتی که برای هنرمندان تراز اول و کهنه کار کشور دارد در دنیا کم نظیر است.

گودرزی گفت: من سخنان زیادی از سال‌های دور و نزدیک دارم که همچنان ناگفته باقی مانده است و دوست دارم در فرصتی مناسب آنها را بازگو کنم. بارها پیش آمده تا برای مطرح کردن موردی به دفتر مقامی مسوول رفته‌ام اما با بی‌توجهی او مواجه شدم. برعکس گاهی شاهد دلسوزی و توجه یک مدیر بوده‌ام، پیشنهادهای زیادی برای ارتقاء جایگاه هنر در ایران دارم و بسیاری مسائل دیگر که امیدوارم این فرصت فراهم شود تا آنها را بیان کنم.

شاپورخان ترابی گوردزی، متولد ۱۳۱۰، هنرمند رشته هنرهای سنتی دارای درجه یک هنر در زمینه گره چینی و معرق کاری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این هنرمند بیش از ۷ دهه است که به این هنر مشغول است و بسیاری از استادان بنام این حوزه از شاگردان وی هستند و تا کنون آثار بسیاری را در این زمینه خلق کرده است که برخی از آنها در دفاتر و ساختمان‌های روسای جمهور و پادشاهان کشورهای دیگر قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *