چهارمین جایزه سالانه گنجینه پژوهشی استاد ایرج افشار اهدا شد

 

جایزه سالانه گنجینه پژوهشی ایرج افشار به پایان نامه کتابداری دکتری حمید کشاورز با عنوان طراحی و تبیین مدل ارزیابی باورپذیر اطلاعات وب تعلق گرفت.
به گزارش ایبنا ،هدف از اعطای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، تداوم نیت‌های ایرج افشار در حفظ و گسترش علم و فرهنگ ایرانی عنوان شده است. در سه سال گذشته و مصادف با روز تولد آن استاد، در مراسم خاصی در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی جوایزی به پایان‌نامه‌های برتر به رأی هیئت داوران اعطا شده است.
جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار که شامل لوح تقدیر، تندیس و مبلغ چهل میلیون ریال است، در دوره نخست به دکتر عاطفه شریف فارغ‌التحصیل رشته دکتری کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد برای رساله‌ «شناسایی و تحلیل ابعاد ساختاری و مفهومی فهرست سرعنوان‌های موضوعی فارسی در مقایسه با فهرست سر عنوان‌های موضوعی کنگره»، در دوره دوم به فریبا افکاری برای پایان‌نامه دکتری با موضوع «روش شناسی فهرست نگاری نسخ خطی ایرانی اسلامی» و در دوره سوم به طور مشترک به پایان‌نامه سپیده فهیمی‌فر و سعیده اکبری داریان با عنوان «کارکرد‌پذیری ریشه‌های مستند مارک در ایران» اهدا شد.
همۀ فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته کتابداری و اطلاع رسانی(علم اطلاعات و دانش شناسی)، که از پایان‌نامۀ خود در سال ۱۳۹۵دفاع کرده بودند، و نیز دانشجویان رشته های دیگری که موضوع پایان نامه های آنها به گونه ای با کتاب، کتابخانه، کتابداری، آرشیو، اطلاع رسانی، نشرکتاب، جامعه شناسی و روان شناسی مطالعه و کتابخوانی مربوط می شد می توانستند در چهارمین دور جایزه پژوهشی استاد افشار شرکت کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *