اگر احمدی‌نژاد طرفدار حقوق متهمان است، چرا زمان جنایت کهریزک سکوت کرد؟/ تاریخ مصرف احمدی‌نژاد تمام شده است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح روش‌ها در قوه قضاییه و رفع ابهامات آیین دادرسی کیفری در مجلس و ضمن پافشاری بر حقوق تمامی شهروندان در انتقاد از مسئولان، نسبت به شیوه طرح انتقاد ازسوی احمدی‌نژاد انتقاد کرد و با بیان این‌که رییس دولت نهم و دهم عملاً وارد نوعی «جنگ بقا» شده و با نوعی «جست و خیز ناشیانه سیاسی» صرفاً به‌دنبال حضور در عرصه است، گفت که تاریخ مصرف احمدی‌نژاد تمام شده است.

آرمانبه گزارش آرمان به نقل از ایلنا، محمود صادقی  با اشاره به انتقادات احمدی‌‌نژاد به قوه قضاییه و بست‌نشینی چندروزه حمید بقایی و دیگر نزدیکان رییس دولت نهم و دهم در حرم شاه‌عبدالعظیم، اعلام کرد: البته در این‌که قوه قضاییه از جهت طرز کار رفتار قابل‌انتقادی دارد، تردیدی وجود ندارد؛ چراکه در موارد متعددی آیین دادرسی کیفری به‌طور کامل رعایت نشده که در برخی موارد، پیگیری‌هایی انجام داده و شکایت‌هایی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طرح کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین شاهد مواردی از نقض قوانین در جریان بازپرسی‌ها و بازجویی‌ها بودیم که این مسئله قابل انکار نیست.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به تجربه خود در جریان صدور حکم جلب دادستانی تهران گفت: درمورد صدور حکم جلب برای بنده نیز نحوه احضار کاملاً غیرقانونی بود که البته خوشبختانه در ادامه مسیر پیگیری پرونده، کار از مسیر قانونی پیگیری شد و شکایت از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شد.

لزوم اصلاح روش‌ها در قوه قضاییه و رفع ابهامات آیین دادرسی کیفری در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح روش‌ها در قوه قضاییه یادآور شد: باتوجه به برخی نواقصی که در قوانین به‌ویژه در قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری دیده می‌شود، لازم است، ما نیز ازطریق مجلس موضوع را پیگیری کنیم تا ابهاماتی که در بحث معرفی وکیل و حقوق متهم وجود دارد، برطرف شود.

احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری نیز با گردن‌کشی مانع از رسیدگی به تخلفات نزدیکانش شد

وی همچنین یادآور شد: با این حال فردی که پیش از این رییس‌جمهور بوده و در همان زمان نیز دولت و اعضای دولتش را خط قرمز خود می‌دانست و با چنین گردن‌کشی‌هایی از رسیدگی به برخی تخلفات این افراد در زمانی که در قدرت بودند، جلوگیری می‌کرد.

مگر نخستین‌بار است که احمدی‌نژاد درجریان نقص حقوق متهمان شده است

صادقی با تاکید بر این‌که اطلاعی نسبت به محتوای پرونده بقایی ندارد، گفت: به نظرم این شیوه برخورد و این نحوه طرح انتقادات کمی جای تامل دارد؛ مگر این نخستین‌بار است که آقای احمدی‌نژاد متوجه شده فردی به انفرادی منتقل شده و حقوق متهم نقض شده است؟! مگر در زمانی که احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی بود، در جریان مسائلی از این دست قرار نمی‌گرفت؟!

مگر احمدی‌نژاد از جنایات مرتضوی در کهریزک بی‌خبر بود؟!

وی افزود: مگر آقای مرتضوی که جزء نزدیک‌ترین اشخاص به احمدی‌نژاد بود، مرتکب چنین تخلفاتی نشد و مگر احمدی‌نژاد از جنایات کهریزک بی‌خبر بود؟! چرا احمدی‌نژاد زمانی که مسئول اجرای قانون اساسی بود هیچ اقدامی انجام نمی‌داد و اکنون که با جلب، بازداشت و محاکمه یکی از نزدیکانش مواجه شده، به این ترتیب عمل می‌کند؟!

احمدی‌نژاد به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند از طریق رهبری پیگیر پرونده بقایی باشد

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که این رفتار متناقض احمدی‌نژاد محل سوال است، اعلام کرد: فارغ از آن، شیوه‌ای که احمدی‌نژاد برای طرح انتقادش برگزیده نیز سوال‌برانگیز است. این شیوه نمایشی و بست‌نشینی ازسوی فردی که هم‌اکنون هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، تعجب‌برانگیز است. به هر حال احمدی‌نژاد هم‌اکنون هم خارج از قدرت نیست و می‌تواند موضوع را از طریق رهبری و طرق دیگر پیگیری کند.

چرا مقامات قضایی ساختارشکنی احمدی‌نژاد را تحمل می‌کنند؟!

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: نکته تعجب‌برانگیز دیگر این است که هیچ واکنشی از سوی مقامات ذی‌ربط نسبت به این سطح از ساختارشکنی از جانب مقامات ذی‌ربط نمی‌بینیم. چگونه است که اگر اصلاح‌طلبان و برخی دیگر از شهروندان که در این سال‌ها رنج زیادی را تحمل کردند و با بازداشت‌های طولانی‌مدت روبرو شدند، از زندان نامه‌ای بنویسند یا از نمایندگان مجلس تظلم‌خواهی کنند یا حتی نماینده یا گروهی از نمایندگان در انتقاد به طرز برخورد قوه قضاییه با زندانیان نامه‌ای بنویسند، فوراً با واکنش تند مقامات قضایی روبرو می‌شوند اما این مقامات نسبت به چنین ساختارشکنی‌هایی اقدامی نکرده و این رفتار را تحمل می‌کنند.

شاید مقامات قضایی احمدی‌نژاد را مشمول حدیث «رفع‌القلم» می‌دانند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد علت تحمل احمدی‌نژاد ازسوی مقامات ذی‌ربط با کنایه یادآور شد: البته قصد اهانت ندارم اما تعبیری حقوقی و فقهی در این رابطه به نظرم می‌رسد که شاید مسئولان آقای احمدی‌نژاد را مشمول حدیث «رفع‌القلم» می‌دانند.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس با تاکید بر این‌که حق انتقاد از مسئولان برای تمامی شهروندان، در پاسخ به سوال دیگری درباره اهداف سیاسی احمدی‌نژاد از اقدامات اخیرش گفت: حقیقتاً هرچه بیشتر درگیر مسائل کشور می‌شود، بیشتر با ابعاد و عمق تخریبی که این جریان سیاسی در دوره مسئولیت خود در کشور ایجاد کردند، آشنا می‌شود و می‌بینیم که این جریان همچون طاعون بسیاری از منابع انسانی، مالی، اقتصادی و کارشناسی کشور را تخریب کردند و واقعیت این است که بازسازی این سطح از تخریب بسیار مشکل است.

احمدی‌نژاد عملاً وارد نوعی جنگ بقا شده است

وی افزود: با این حال به نظر می‌رسد این جریان سیاسی سعی دارد در هر شرایطی با ژست‌های مختلف خود را در عرصه سیاسی حفظ کند و احمدی‌نژاد و اطرافیانش عملاً وارد نوعی جنگ بقا شده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره گفته‌ایم که تمامی شهروندان حق فعالیت، حیات و بقا اما اینکه بخواهند به هر شکلی خودمان را مطرح کرده و در عرصه نگه داریم، تامل برانگیز بوده و به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد بیشتر به‌دنبال حفظ و بقای خود به هر شیوه‌ای است.

اقدامات احمدی‌نژاد نوعی جست و خیز ناشیانه سیاسی است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به تحلیل برخی ناظران مبنی بر این‌که اقدامات اخیر احمدی‌نژاد اقداماتی هدایت‌شده به‌منظور جلب‌نظر و افکار عمومی است، گفت: بعید می‌دانم در این راستا نیز به توفیقی برسند و این اقدامات عملاً نوعی جست و خیز ناشیانه سیاسی است.

تاریخ مصرف احمدی‌نژاد تمام شده است

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد تاریخ مصرف احمدی‌نژاد تمام شده و بعید است بتوان جایگاهی برای بازگشت این جریان به نظام تصور کرد و این اقدامات صرفاً تلاشی یک‌سویه از جانب این جریان سیاسی است و آن‌چنان که از قراین و واکنش‌هایی که نسبت به این افراد وجود دارد، پیداست که از طرف مقابل این رفتار احمدی‌نژاد جدی گرفته نمی‌شود.

اگر احمدی‌نژاد مدارکی در دست دست داشت بجای رجزخوانی، منتشر می‌کرد

صادقی در پایان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که توهمی در جامعه به وجود آمده که احمدی‌نژاد اسناد و مدارکی در دست دارد و علت عدم برخورد با این جریان سیاسی نیز همین مسئله است که شخصاً صحت این مسئله را بسیار بعید می‌دانم؛ چراکه اگر احمدی‌نژاد چنین دسترسی به اسناد داشت، بجای این رجزخوانی‌ها حداقل بخشی از اسناد و مدارکش را افشا می‌کرد و با این حساب بعید است که چنین دسترسی وجود داشته باشد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *