علوم پزشکی تربت حیدریه و کابل تفاهم نامه امضا کردند تربت حیدریه – ایرنا – معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بین این دانشگاه و دانشگاه خاتم النبیین کابل کشور افغانستان تفاهم نامه همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی به امضا رسید.

حسن اژدری زرمهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که دکتر سیدیوسف موسوی معاون دانشگاه خاتم النبین کابل از امکانات و فضای های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به عمل آوردند تفاهم نامه با هدف تحقق همکاری مشترک در زمینه های آموزشی و پژوهشی به منظور استفاده از تجربیات و توانمندی های موجود در راستای توسعه کمی و کیفی آموزشی و پژوهشی به امضای ۲ طرف رسید.
وی با بیان اینکه در تفاهم نامه بهره مند شدن ۲ طرف از توانمندی های آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این بهره مندی شامل امکانات آموزشی، آزمایشگاهی، تخصصی، بالینی، کارگاهی، کتابخانه ای و ارتباطات بین المللی است.
اژدری زرمهری افزود: انتشارات کتاب و نشریات تخصصی، همکاری در خصوص تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به منظور انجام پروژه های دانشگاهی و نیز پذیرش دانشجو به صورت تمام وقت و پاره وقت از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
معاون دانشگاه خاتم النبین کابل نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از نظر ساختار آموزشی و پژوهشی و امکاناتی مانند آزمایشگاه ها بسیار مطلوب می باشد و پتانسیل بسیار زیادی در حوزه آموزش بین الملل دارد.
سیدیوسف موسوی با بیان اینکه این دانشگاه همچنین سامانه مناسبی برای گردشگران حوزه سلامت در منطقه می تواند باشد، افزود: باید توافقات آموزشی و پژوهشی، به صورت تبادل دانشجو و اعضای هیات علمی بین تربت حیدریه و کابل توسعه یابد و ما از این اقدام استقبال می کنیم.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و ۲۰ تخت در مه ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۵۲ نفر عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به ۴۷ دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *