۲۲ گروه گردشگر وارد تربت حیدریه شدند

تربت حیدریه – ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با آغاز فصل برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان های تربت حیدریه و زاوه، ۲۲ گروه گردشگر وارد این منطقه شدند که ۹ گروه از آنها خارجی هستند.

علی محمدی روز جمعه در حاشیه ورود گردشگران ایرانی و شرکت کنندگان در رقابت رالی خانوادگی به تربت حیدریه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود این تعداد گردشگر بیانگر آن است که اهمیت زعفران فقط محدود به حوزه های غذایی، درمانی و کشاورزی نیست بلکه مولفه جاذبه طبیعت گردی آن نیز بر اهمیت این محصول ویژه افزوده است.
وی اظهار داشت: در برنامه رقابت دوستانه رالی خانوادگی نیز شرکت کنندگان با ۲۰ دستگاه خودرو جدید و کلاسیک صبح امروز از مشهد حرکت کرده و وارد تربت حیدریه شدند.
وی گفت: آنان علاوه بر بازدید از مزار قطب الدین حیدر، اقامتگاه بوم گردی رباط علیا و یک مزرعه زعفران در زاوه، از کارگاه های ابریشم کشی در بسک منطقه بایگ نیز دیدن خواهند کرد.
محمدی افزود: علاوه بر آنان تعدادی گردشگر نیز با یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس وارد تربت حیدریه شده و تا عصر امروز مهمان این شهرستان هستند.
تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *