استمرار اعتراض کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

استمرار اعتراض کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات کارگری در مجتمع هفت تپه در حالی ادامه دارد که شب گذشته وزیر اقتصاد دستور پرداخت مطالبات مزدی کارگران هفت تپه را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این مجتمع خبر می‌دهند.

این کارگران که تعداد آنها تا ۷۰۰ نفر برآورد شده است، گفتند: در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از تقریبا دو هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی از سر گرفته‌اند که تا امروز یکشنبه (۲۷ آبان ماه ) ادامه یافته است.

به ادعای این کارگران؛ از قرار معلوم شب گذشته (۲۶ آبان ماه) برای خاتمه اعتراض دو هفته‌ای کارگران، سیدرضی نوری (نماینده مردم شوش  در مجلس) با همراهی استاندار خوزستان در دیدار با وزیر اقتصاد صورتجلسه‌ای را تنظیم کرده است که مفاد اصلی این صورتجلسه، پرداخت مطالبات مزدی کارگران هفت تپه است.

کارگران گفتند: چندین سال است مرتبا وعده محقق شدن مطالبات‌مان را از زبان مسئولان می‌شنویم اما خبری از عملی شدن آنها نیست به همین دلیل باتوجه به تجربیات قبلی، اجتماعات صنفی خود را تا لحظه وصول مطالبات‌مان ادامه می‌دهیم.

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه؛ اگر مطالبات مزدی عقب افتاده آنها پرداخت شود، دلیلی برای استمرار این اعتراض صنفی وجود ندارد.

آنان گفتند: مشخص شدن وضعیت مدیریت بخش خصوصی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از دیگر دلایل اعتراض این دوره کارگران هفت تپه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *