مشاور عالی وزیر فرهنگ تاکید کرد: مدیریت افکار عمومی به اهل‌ فن سپرده شود

مدیریت افکار عمومی به اهل‌ فن سپرده شود

تهران- ایرنا- مشاورعالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تأخیر در اعلام ماجرای هواپیمای اوکراینی، مرجعیت رسانه‌ای داخلی را به چالش کشید و به رسانه‌های دیگر، اعتبار بخشید. چاره کار، علاوه برعذرخواهی، سپردن مدیریت افکار عمومی به اهل‌ فن است.

حسین انتظامی روز شنبه در توئیتر نوشت: مراقب باشیم مواجهه ما با یک خطای انسانی (هرچند تأسف‌بار) سبب انفعال و شرمندگی نیروهای مسلح کشورمان نشود.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدارملی‌اند و فرزندان جان‌برکف ملت.

به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری هم در بیانیه ای تصریح کرد که «این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.»

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و خدمه سرنشین که  صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *