مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد

مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از راه‌اندازی مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر در این شهرستان خبر داد.

الهام بهره‌مند روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز به منظور پیشگیری، کنترل و پاسخگویی به مردم در باره بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر برای تشخیص بیماری خود به این مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود، افزود: این ویروس می­‌تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند اما با یک ضدعفونی ساده می‌توان آن را از بین برد، از این رو توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از ابتلا، از حضور در مکان‌های تجمعی خودداری کنند و روزانه به صورت مکرر دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

وی ادامه داد: افرادی که سرفه، گلو درد و لرز با تب یا بدون تب دارند، ضمن حفظ خونسردی به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت مراقبت لازم قرار گیرند.

بهره‌مند، از ارایه آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه ضدعفونی، گندزدایی و پیشگیری از ویروس کرونا به رانندگان اتحادیه تاکسیرانی، سرویس‌های مدارس و شرکت‌های تعاونی حمل و نقل بین شهری خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، رویکرد اصلی، آموزش و اطلاع رسانی است و در این راستا جلسات و کارگاه‌های آموزشی به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه سلامت به منظور اطلاع‌رسانی و آموزش راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارکنان بانک، ادارات و اصناف از جمله برنامه‌های اجرا شده در راستای جلوگیری از انتشار این یروس است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *