اولین پل تیرقوسی شمال شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

اولین پل تیرقوسی شمال شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- نخستین پل تیرقوسی شمال شرق کشور روز شنبه طی مراسمی در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و با هدف افزایش کیفیت و سهولت تردد شهروندان و زائران عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب ۲۹ مرداد ماه امسال آغاز شد.
خلیل الله کاظمی افزود: این دوربرگردان به طول ۶۵۰ متر و با شیب رمپ ۴ درصد، عرشه پل به طول ۵۰ متر دارای دو دهانه ۲۵ متری و اولین پلی است که با استفاده از تیرهای قوسی احداث شده و بولوار ابوطالب شمالی را به بولوار ابوطالب جنوبی متصل می‌کند.
وی ادامه داد: متخصصان و مشاوران پروژه به جای سازه فلزی، سازه بتنی را انتخاب کرده و به جای تیرهای صاف معمول، از تیرقوسی استفاده نمودند.

وی گفت: این پروژه به دلیل برخی معارضات از جمله تغییر مکان لوله آب، گاز و جابه‌جایی تیرهای برق و خط ۲۰ کیلو ولت با ۱۱ روز تاخیر به بهره‌برداری رسید.
کاظمی افزود: دوربرگردان همسطح ابوطالب در بزرگراه چراغچی حد فاصل میدان امام حسین (ع) به میدان خیام همواره از نقاط حادثه خیز شهر بود که موجب ده‌ها تصادف منجر به جرح و فوت می‌شد.
وی ادامه داد: در این دوربرگردان همسطح روزانه ۹۰۰ خودرو عبور می‌کرد که منجر به وقوع یکهزار و ۲۰۰ حادثه در سال می‌شد.
وی ایجاد فضای سبز در ۶ هزار مترمربع و تامین روشنایی با نصب برج نوری و نورپردازی روی عرشه و زیرپل را از جمله فعالیت‌ها در اجرای دوربرگردان غیرهمسطح و پل تیرقوسی یاد شده ذکر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پیامی اعلام کرد: این پل با ۱۷۵ میلیارد ریال از امروز در اختیار ترافیک قرار می‌گیرد.
محمدرضا حیدری افزود: احداث این پل که حاشیه شهر را به متن متصل می‌کند و بار ترافیکی را در میدان خیام کاهش می‌دهد، از مطالبات چندساله مردم بود.

محمد رضا کلایی شهردار مشهد نیز در پیامی اعلام کرد: تاکنون سعی داشتیم تمام آئین‌های اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری با حضور مردم انجام شود اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی برگزاری اینگونه مراسم فعلا امکانپذیر نیست و برای ۶ پروژه تا پایان سال نیز مراسمی برگزار نمی‌شود و اطلاع‌رسانی به شهروندان در این زمینه صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *