هشت اقامتگاه بومگردی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی می‌شود این اقامتگاه‌ها در روستاهای رودمعجن، بسک، سرخ آباد، صنوبر، بکاول، بیستقفیزن، سیوکی و حاج بیگی کدکن با هزینه حدود ۱۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

هشت اقامتگاه بومگردی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی می‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌حیدریه از راه‌اندازی هشت اقامتگاه بومگردی روستایی تا پایان امسال در این شهرستان خبر داد.

علی محمدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اقامتگاه‌ها در روستاهای رودمعجن، بسک، سرخ آباد، صنوبر، بکاول، بیستقفیزن، سیوکی و حاج بیگی کدکن با هزینه حدود ۱۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل است که تا پایان امسال به  بهره‌برداری خواهد رسید.

وی توسعه اقامتگاه‌های بومگردی را از اولویت‌های اصلی و در دست اقدام ذکر کرد و افزود: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: چرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستاگردی یکی از انتخاب‌های گردشگران در آینده نزدیک است و بر همین اساس فراهم کردن بستر توسعه و خدمات مطلوب به این گردشگران  به ویژه در روستاهای گردشگرپذیر از ضروریات است.

وی گفت: همزمان با توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق روستایی، توجه به بافت‌های روستایی، محیط‌زیست، حفظ و احیای میراث‌های معنوی نیز مدنظر است و در صورت تحقق این مهم علاوه بر اشتغالزایی مناسب و پایدار، شاهد رونق بیش‌ از پیش وضعیت اقتصادی مردم خواهیم بود.

شهرستان تربت‌حیدریه با ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب مشهد، دارای ۳۲۰ جاذبه تاریخی و گردشگری است که ۵۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *