میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایلنا: بعید می‌دانم طرح انسداد فضای مجازی در مجلس به انتها برسد/ نباید مردم را از دانش و تکنولوژی روز محروم کنیم/ امیدوارم نمایندگان عاقل‌تر از این حرف‌ها باشند وقتی شما در حال تصویب قوانین و مقرراتی هستید که خلاف خواسته شاید بیش از ۹۰ درصد مردم است طبیعتا نمی‌توانید از آن طرح انتظار نتایج مثبت داشته باشید.

بعید می‌دانم طرح انسداد فضای مجازی در مجلس به انتها برسد/ نباید مردم را از دانش و تکنولوژی روز محروم کنیم/ امیدوارم نمایندگان عاقل‌تر از این حرف‌ها باشند

یک نماینده سابق مجلس، گفت: مردم عملکردها و رفتار مسئولان در حوزه های مختلف را می‌بینند و بر آن نظارت دقیق دارند. در نتیجه حرکت‌هایی همچون انسداد فضای مجازی بازتاب خوبی در میان مردم ندارد چراکه برخلاف نیاز و خواسته مردم است.

قاسم میرزایی نیکو فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص طرح اخیر نمایندگان مجلس که به عنوان «انسداد فضای مجازی» در جامعه مطرح شده است، گفت: همیشه تعدادی افراد خارج از قاعده در مجلس حضور دارند که حرف‌ها و طرح‌های خیلی شاذی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر من این طرح هم از همان مدل‌ طرح‌ها است و بعید می‌دانم اتفاقی که برخلاف روند تکنولوژی، رشد و توسعه مجازی است از درون آن خارج شود، مگر اینکه واقعاً تصمیم گرفته باشند که انسداد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در فضای مجازی هم به حد اعلی برسانند که به نظر من علیرغم تمام رفتارهایی که در مجلس دیده می‌شود، بعید است چنین طرحی بتواند مورد تصویب قرار گیرد.

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: در عین حال دور از ذهن نیست و به یکباره مشاهده می‌کنید که یک تصمیمی گرفته شده و نمایندگان باید آن را اجرایی کنند و به منصه ظهور برسانند. البته همه باید این را در نظر داشته باشند که خلاف رویه‌های نرمال علمی، توسعه‌ای، جهانی، منطقه‌ای و خواسته مردم عمل و رفتار کردن، نتایج مثبتی به دنبال نخواهد داشت و همین که اکنون مشاهده می‌کنیم ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به حاکمیت و مجموعه قوا در اذهان و افکار مردم ایجاد شده است، نتیجه اعمالی مشابه این در گذشته است.

وی افزود: مردم عملکردها و رفتار مسئولان در حوزه‌های مختلف را می‌بینند و بر آن نظارت دقیق دارند. در نتیجه چنین حرکت‌هایی بازتاب خوبی در میان مردم ندارد چراکه برخلاف نیاز و خواسته مردم است. ما نباید نیازهای روزمره مردم خود را نادیده بگیریم و آن‌ها را از بهره‌مندی از دانش و تکنولوژی روز و نوین دنیا محروم کنیم.

میرزایی نیکو این اتفاق را با آنچه در صنعت خودروسازی رخ داده است مقایسه کرد و بیان داشت: این اتفاق مشابه آنچه که در حوزه خودرو اتفاق افتاد، است. در این حوزه هم به نام حمایت از تولید داخل، خودکفایی و اشتغالزایی مردم ما محکوم به استفاده از خودروهای تولید داخل هستند، در حالیکه دنیا امروز از بهترین خودروها با بهترین امکانات و فناوری و در عین حال نازل‌ترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده می‌کند. ما هم می‌توانستیم این خودروها را با همان قیمت خودروهای ایرانی داشته باشیم اما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: بازهم با توجه به رشد و پیشرفت‌های علم و تکنولوژی نگاه می‌کنیم بعید می‌دانم که مساله انسداد فضای مجازی انجام شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازتاب‌های مطرح شدن چنین طرح‌هایی در اذهان عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: هر حرکتی که خلاف رویه و خواست ملت باشد، معمولاً راه به جایی نمی‌برد و اثرات معکوس دارد. این هم یکی از آن مسائل است، وقتی شما در حال تصویب قوانین و مقرراتی هستید که خلاف خواسته شاید بیش از ۹۰ درصد مردم است طبیعتا نمی‌توانید از آن طرح انتظار نتایج مثبت داشته باشید.

وی ادامه داد: هم در این حوزه و هم در حوزه شوراها که بحث کاهش اختیارات مجلس و واگذاری نظارت بر انتخابات شورا که در برخی خبرها مطرح شد، کافی است که این افراد یک نظرسنجی از مردم داشته باشند تا نظر واقعی مردم را بدانند.

میرزایی نیکو اظهار داشت: طرح‌ها باید به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شود و در آنجا کارشناسان و نخبگانی که در این حوزه تخصص دارند، در مورد آن اظهارنظر کنند، گاهی که یک حرف مطرح شده یا یک شعار داده می‌شود انعکاس آن مسائلی را به دنبال دارد که به سادگی نمی‌شود آن را جمع کرد، اما در پایان همچنان فکر می‌کنم خیلی بعید است که در خصوص چنین طرحی به جمع‌بندی و نتیجه برسند و امیدوارم که عاقل‌تر از این حرف‌ها باشند که تصویب چنین طرح‌هایی را دنبال کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *