رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت : تربت‌حیدریه در بدترین وضعیت کرونا قرار دارد با روند افزایشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چند روز گذشته، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال تکمیل است و با ادامه این وضعیت، روزهای سختی را در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ سپری خواهیم کرد.

تربت‌حیدریه در بدترین وضعیت کرونا قرار دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، این شهرستان جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

حسین ابراهیمی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۶۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که ادامه این روند، علاوه بر کمبود زیرساخت‌های درمانی در بخش‌های مختلف، کار خدمت رسانی به بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: با روند افزایشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چند روز گذشته، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال تکمیل است و با ادامه این وضعیت، روزهای سختی را در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ سپری خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه مدافعان سلامت بیش از ۹ ماه است که با این بیماری در حال مبارزه هستند و خستگی جسمی و روحی آن‌ها کار را دشوارتر کرده است، از اقشار مختلف خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدیریت این بحران کمک کنند.

وی عمل به نکات بهداشتی را وظیفه انسانی و اجتماعی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید ویژه‌ای دارند و عمل به این نکات امروزه یک امر واجب و از مصادیق امر به معروف است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *