«روبر حسین» که تباری ایرانی داشت، ازمهم ترین چهره های سینما و تئاتر فرانسه بود که در سن ۹۳سالگی و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، «روبر حسین» بازیگر و کارگردان نامدار تئاتر و سینمای فرانسه در آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی و یک روز پس از جشن ۹۳ سالگی اش در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

وی که در پاریس به دنیا آمده بود، دارای تباری ایرانی بود و فرزند امین‌الله حسین نوازنده تار و آهنگساز اهل ایران و «آنا مینوسکایا» بازیگر اهل کشور اوکراین بود.

او در دوران فعالیتش نقش‌های زیادی در فیلم‌های گوناگون ایفا کرد و آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۹ «محصول امید» بود. «روبر حسین» با اجرای نقش «کنت دو پیرک» در سری فیلم‌های «آنژلیک» به شهرت دست یافت.

او همچنین در عرصه کارگردانی نیز فعال بود که از جمله آثار او می توان به «حرامزاده‌ها به جهنم می‌روند» (۱۹۵۵)، «خون‌آشام دوسلدورف» (۱۹۶۵) و همچنین اقتباس از رمان معروف «بینوایان» (۱۹۸۲) اشاره کرد.

روبر حسین در دهه هفتاد میلادی مدیریت تئاتر رنس در فرانسه را به عهده داشت که در دوران مسئولیت او اجرای نمایشنامه «خانه برناردا آلبا» شهرتی فراگیر را برای او به ارمغان آورد و خودش نیز نمایشنامه‌هایی حماسی همچون «بن‌هور» را در استادیوم‌ فوتبال «استاد دو فرانس» روی صحنه برد.

روبر حسین در زمان حیات خود موفق به کسب نشان‌هایی همچون لژیون دونور، نشان ملی لیاقت و مدال شهر پاریس شده بود.

«کلود للوش»، «بریژیت باردو»، «ایزابل آجانی»، «پیر لسکیور» رئیس جشنواره فیلم کن و «روزالین باشلو» وزیر فرهنگ فرانسه از جمله چهره های مهمی هستند که به درگذشت «روبر حسین» واکنش نشان دادند و یاد او را زنده نگه داشتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *