کارخانه نوآوری مشهد چیست

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

کارخانه نوآوری مشهد در یکی از گذرگاه های قدیمی مشهد بنا نهاده شده است. بستری برای رشد کسب و کارهای فناورانه و استارتاپ ها، در سه راه کوکا یا میدان کوثر جنوبی واقع شده است. این مکان که یکی از مهمترین محله ها و قدیمی ترین های مشهد است اکنون میزبان کارخانه نوآوری است. جایی که قرار است کسب و کارهای نوآور در آنجا حضور داشته و نتایج نوآورانه ای رقم بزنند.

این کارخانه فضایی است برای شرکت هایی که می خواهند کسب و کارهای نوین شهر مشهد باشند. چه امروز چه آینده ای نزدیک. چیزی شبیه کارخانه نوآوری آزادی اما با طراحی و ساحتاری متفاوت تر، بروز تر و بهتر. به گونه ای که صاحب اصلی آن کسب و کارها باشند و نوآوری را رقم بزنند.

کارخانه نوآوری مشهد

مهم ترین خصوصیت این مرکز، وجود شتابدهنده ها، استارتاپ ها، کسب و کارهای خلاق و فناورانه است. مرکز نواوری شهری شهرداری مشهد در پی احساس نیاز به چنین فضایی اقدامی ارزشمند را انجام داده است و هم اکنون این فضا آماده بهره برداری شده است.

در سال ۱۳۹۷ طبق توافقنامه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری (دکتر سورنا ستاری) و شهردار مشهد (محمدرضا کلائی) احداث این مجموعه رقم خورد و به این ترتیب کار نوسازی این بافت فرسوده یعنی فضای قدیمی کارخانه کوکاکولا و تبدیل آن به کارخانه نوآوری مشهد آغاز شد و با همت طراحان و معماران برتر کشور و همچنین در پی چندین جشنواره مختلف در خصوص طراحی المان، طراحی فضا و … کار استارت خورد.

کارخانه نوآوری یک مجموعه غیرانتفاعی منطقه ای است که به رشد پویایی و ایجاد جامعه نوآوری کمک می کند. مجموعه ای از کلیه فضاها ، سازوکارها و ساختارهای لازم برای آموزش ، رشد و توسعه شرکت های نوپا و نوآورانه. این مجموعه بزرگ با در نظر گرفتن تمام نیازهای رشد یک واحد تجاری کوچک ، زیرساخت ها را گرد هم آورده است.

کارخانه نوآوری مشهد کارخانه نوآوری مشهد

هدف راه اندازی کارخانه نوآوری مشهد

ایده های جدید و مشاغل جدید به یک محیط کار خوب نیاز دارند. فضایی که ضمن فراهم کردن محیطی مساعد برای فعالیت ، شرایط را برای صاحبان ایده ها و مشاغل ایجاد می کند. این در همکاری و استفاده از ظرفیتهای مردم در کنار هم و اشتراک مهارتهای موجود از یک طریق یا روش دیگر بسیار مؤثر است. کارخانه نوآوری ضمن ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاشتن یک تجارت ، امکان تعامل و اجماع در مجتمع کارآفرینی را فراهم می کند و کلیه نیازهای حوزه تجارت از جمله مشاوره بازار ، مربیگری ، مشاوره محصول ، ارزیابی ، جذب سرمایه گذار ، تبلیغات و به زودی. خواهد بود.

کدام افراد یا گروهها از کارخانه نوآوری بهره می برند؟

  • مرکز رشد دولتی و خصوصی و دانشگاهی

  • شتاب دهنده های خصوصی و دولتی

  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی

  • سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری

  • شرکتهای بزرگ فناوری منطقه

  • استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا

  • فضاهای کاری اشتراکی

  • ارائه دهندگان خدمات تجاری

این مرکز بزرگترین مرکز هم افزایی برای مؤلفه های اکوسیستم فناوری در شرق کشور خواهد بود و  به ویژه در این منطقه خدمات ارائه می دهد و با ایجاد یک کریدور ارتباطی، صادرات خدمات و انتقال و ارائه فن آوری به سراسر کشور و کشورهای دیگر را دنبال می کند.  یک گام مهم در زمینه نوآوری و خدمات.

ایده های شما در کارخانه نوآوری مشهد

اگر شما فکر میکنید که می توانید ایده هایی برای کارخانه نوآوری مشهد داشته باشید، آنها را با ما مطرح کنید. ما ایده های شما را به مسئولین این مجموعه منتقل کرده و کمک خواهیم کرد تا بتوانید شما نیز نقشی در توسعه این اکوسیستم استارتاپی مشهد داشته باشید

مصطفی پورعلی

مشاور کسب و کار اینترنتی، طراح خدمات مشاور کسب و کار آنلاین، هکر رشد استارتاپ ها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *