معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه، از موافقت استاندار خراسان رضوی با تقاضای بازنشستگی فرماندار این شهرستان در پی حواشی اخیر وی خبرداد.

حاشیه‌سازی فرماندار تربت حیدریه با «بازنشستگی» پایان یافت/ انتصاب سرپرست فرمانداری

احسان کریمی در گفتگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه، درباره بازنشستگی فرماندار این شهرستان در پی حواشی اخیر وی، اظهارکرد: بر خلاف میل باطنی مسئولین استانی مبنی بر ادامه کار علی رستمی در سمت فرمانداری تربت حیدریه و یا کار در استانداری و یا وزارت کشور، وی اصرار بر  بازنشستگی داشت که صبح امروز استاندار خراسان رضوی با بازنشستگی او موافقت کرد.

وی گفت: به زودی، حسین شرافتی مدیر کل دفتر امور امنیتی وانتظامی استانداری خراسان رضوی به عنوان سرپرست فرمانداری تربت حیدریه معرفی می‌شود.

۱۱ بهمن‌ ماه امسال علی رستمی فرماندار تربت حیدریه که در منطقه از اصلاح‌طلبان افراطی شناخته می‌شود، در بخشی از نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گرفتاری‌های فعلی کشور را به مجلس یازدهم که ۷ ماه از آغاز به کار آن می‌گذرد، نسبت داد و گفت: «وقتی مصوب می‌کنید ۲۵ سال آینده اسرائیل نباشد، این تبعات دارد»!

هرچند معلوم نبود، راهبرد رهبر حکیم انقلاب درباره فروپاشی رژیم اشغالگر قدس تا کمتر از ۲۵ سال آینده، چه ارتباطی به فعالیت‌های «مجلس» و «مصوبه» دارد، اما این اظهارات توهین‌آمیز با اعتراض مردم و مواجه شد.

گروه‌های مختلف مردمی و دانشجویی همراه با مسئولان، نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند و خواستار برکناری وی شدند. در میان این واکنش‌ها امام جمعه تربت حیدریه گفته بود: «با تمام وجود عرض می‌کنم راضی بودم، زنده نباشم و این مطالب را نشنوم؛ ولی در عین حال خدا را شاکریم که به ما توفیق تبعیت از ولایت را عنایت فرمود».

رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مسؤولان باید در آستانه انتخابات عاقلانه حرف بزنند و دقت بیشتری در حرف زدن داشته باشند، یادآور شد: «چون حرف مناسبی نبوده و به جامعه و سیاست کلی نظام توهین شده، مسئولان مواظب التهابات جامعه باشند».

در این میان، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی هم از طریق امام جمعه تربت حیدریه به مردم و فعالان دانشجویی پیغام داد که خویشتن‌داری کرده و اجازه دهند، این موضوع از مجاری رسمی و قانونی دنبال شود.

فرماندار تربت حیدریه پس از این واکنش‌ها به اظهاراتش، در بیانیه ای دوپهلو نوشت: چنانچه حواشی به وجود آمده در نشست خبری، باعث رنجش علاقه‌مندان به نظام و انقلاب شده است، پوزش می‌طلبم.

معتمدیان استاندار خراسان رضوی هم در این میان، تنها به یک توبیخ بسنده کرد و حالا امروز ظهر خبر درخواست بازنشستگی از سوی علی رستمی و موافقت استاندار با این درخواست منتشر شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *