کتاب‌خوانی، روشی برای ارتقای سلامت فکری

کتاب‌خوانی، روشی برای ارتقای سلامت فکری

ایسنا/زنجان مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در ایام عید دو کتابخانه در شهر زنجان برای بهره‌مندی علاقمندان باز است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کتاب‌خوانی اظهار کرد: با توجه به بحث ویروس کرونا و تاکید بر خانه ماندن، علاوه بر اینکه کتاب‌ خواندن یکی از بهترین سرگرمی‌ها است، باعث ارتقای سلامت فکری نیز می‌شود.

وی افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان نیز به ‌صورت PDF و مکتوب (از طریق پیک کتاب) سعی در رساندن کتاب‌ها به خانواده‌ها داریم و افراد از طریق همین روش‌ها می‌توانند در خانه به مطالعه بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان پشت‌ کنکوری ممکن است در ایام عید به کتابخانه‌ها نیاز داشته ‌باشند، افرادی نیز در راستای علاقه خود به کتاب و کتابخوانی ممکن است به کتابخانه‌ها نیاز داشته ‌باشند که در همین راستا دو کتابخانه عمومی (سهروردی و حاج احمد مهدوی) در شهر زنجان و دو کتابخانه نیز در شهرستان ابهر در ایام عید تا ظهر باز است.

نیک‌بخش در رابطه با نرخ مطالعه در استان زنجان طی یک سال اخیر، ادامه داد: هنوز اندازه‌گیری خاصی برای این یک سال اخیر انجام نداده‌ایم ولی شواهد نشان می‌دهد که در این مدت مردم استان زنجان بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه اقدامات حضوری که در ایام عید نیز برای اعضای کتابخانه‌ها انجام‌ می‌شود، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *