۳ طلا، دو نقره و دو برنز پایان کار کاروان ایران با کسب ۷ مدال در المپیک توکیو

پایان کار کاروان ایران با کسب ۷ مدال در المپیک توکیو

کاروان ایران سی و دومین دوره بازی های ٢٠٢٠ توکیو را با نشان زرین سجاد گنج زاده در اولین حضور کاراته در المپیک پایان داد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان ایران در این دوره بازی‌ها با ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته در حالی به توکیو اعزام شدند که در چهار رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری و کاراته مدال گرفتند.

کاراته در نخستین حضور تاریخی خود در المپیک حماسه ساز شد و سجاد گنج زاده کاراته وزن به اضافه ٧۵ کیلوگرم سومین نشان طلایی کاروان ایران و نخستین طلای کاراته در المپیک را در تاتامی شکار کرد.

جواد فروغی در دومین روز بازی‌ها غیرمنتظره‌ترین مدال طلا را برای ایران گرفت و با ۴۲ سال مسن‌ترین مدال آور ایرانی در تاریخ المپیک شد.

محمدرضا گرایی دومین طلایی ایران و نخستین طلایی کشتی فرنگی در وزن ۶۷ کیلوگرم بود که با هوش و ذکاوت مثال زدنی و باج ندادن به حریفان ریز و درشت، به روی سکوی نخست رفت.

علی داوودی جوان اول وزنه‌برداری ایران با ثبت رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم و ضرب نخستین مدال نقره در المپیک توکیو به یک دهه ناکامی ایران در دسته فوق سنگین پایان داد.

اما دومین نقره کاروان و نخستین نقره در کشتی آزاد را حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با شکست برابر «دیوید تیلور» آمریکایی کسب کرد.

محمد هادی ساروی فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مبارزه رده‌بندی در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به مدال برنز دست یافت؛ این نخستین مدال کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ بود.

اما آخرین مدال کاروان ایران توسط امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل نماینده چین، کسب شد که جنش از برنز بود

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال‌ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *