سیاه‌بازی با کرونای دلتا؛ در شرایطی که چهره‌های مجازی و سلبریتی‌ها میهمانی‌های خود را بدون هیچ پروتکلی برگزار می‌کنند، اما در صفحات شخصی آه و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور سر می‌دهند

سلبریتی

.

سرویس سیاست مشرق– روز گذشته رنگ‌بندی جدید شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک منتشر شد. در این رنگ‌بندی ۳۵۹ شهرستان قرمز، ۵۹ شهرستان نارنجی و ۳۰ شهرستان در موقعیت زرد قرار دارد. در تقسیم‌بندی جدید متأسفانه هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نداریم و معدود شهرهایی هستند که وضعیتشان زرد باشد. در هفته‌های اخیر ویروس کرونا دلتا با چند برابر قدرت سرایت از دور همی‌های خانوادگی، مراسم‌های عروسی و عزا، رستوران‌ها و تالارها ونیز حمل‌ونقل عمومی در شهرهای مختلف تسری یافته و کادر درمان را با مشکلات شدیدی در مدیریت و مداوای بیماران روبرو کرده است.

در روزهایی که جامعه تحت تأثیر اخبارکرونایی دچار نگرانی شدید است، بار دیگر برخی چهره‌های معروف سینما و تلویزیون به صحنه آمده و با انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی فضای روانی جامعه را ملتهب می‌کنند.

بازیگران و چهره‌های هنری مشهور خواسته و ناخواسته از جمله گروه‌های مرجع جامعه محسوب می‌شوند که به اقتضای شغلی در معرض دید عموم هستند. هواداران این قشر خاص رسانه‌ای همواره سعی می‌کنند شبیه بازیگر یا ورزشکار محبوبشان باشند؛ این‌چنین نقش‌پذیری فردی باعث می‌شود که در عرف جهانی چهره‌های مشهور رسانه‌ای بار «مسئولیت اجتماعی» را نیز بر دوش بکشند.

ژو ژنگ کمدین معروف چینی در سال‌های اخیر توانسته است در رتبه اول لیست سلبریتی های دارای مسئولیت اجتماعی در این کشور قرار بگیرد. این فرد به‌واسطه فعالیت‌های انسان دوستانه خود با گروه محبوب و شناخته‌شده TFBoys در راستای مبارزه با سرطان و البته تسهیل تهیه داروهای این بیماران به‌وسیله کمک‌های مالی شناخته‌ می شود.

در اغلب کشورهای دنیا با فراگیر شدن پاندمی کرونا سلبریتی‌ها در مهار این بیماری به کادر درمان کمک کرده‌اند؛

اما در ایران شاخ‌های مجازی نه‌تنها گامی در راستای کاهش بیماری برنداشته‌اند، بلکه با اقدامات اشتباه خود به موج شایعات در دوران کرونا دامن زده‌اند. این افراد با انتشار اخبار جعلی و نادرست؛ توهین و سیاه‌نمایی از خدمات نظام سلامت میان مردم دلهره ایجاد می‌کنند.

جالب آنکه این گروه در حالی وزارت بهداشت را به کم‌کاری در پیشگیری از ابتلا افراد به کرونا متهم می‌کنند که خود به‌صورت علنی در میهمانی‌ها، شوهای تبلیغاتی و دورهمی‌ها شرکت کرده و حتی زحمت ماسک‌زدن نیز به خود نمی‌دهند.

گلف بازی سلبریتی‌ها روی خون مردم  + فیلم و عکس

گلف بازی سلبریتی‌ها روی خون مردم  + فیلم و عکس

شاخ‌های مجازی و سلبریتی‌ها میهمانی‌های خود را بدون هیچ پروتکلی برگزار می‌کنند، اما در صفحات شخصی شروع به آه و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور می‌کنند و هرروز انگشت اتهام خود را سمت یکی از مسئولان کشور می‌گیرند. همین چند وقت پیش بود که برخی سلبریتی‌ها از فوت علی انصاریان، سوءاستفاده کرده به انتشار پست‌های جنجالی پرداختند؛ یکی از این هنرمندان، کتایون ریاحی بود که در اقدامی عجیب، عکسی از علی انصاریان منتشر کرد و او را «شهید واکسن» نامید! و درخواست کرد که واکسیناسیون کرونا تسریع شود. این اقدام ریاحی در حالی صورت گرفت که پیش‌ازاین انتشار عکس‌هایی از برگزاری مراسم تولد وی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتقاد بسیاری را برانگیخته بود.

گلف بازی سلبریتی‌ها روی خون مردم  + فیلم و عکس

درحالی‌که دولت برای خرید واکسن با شبکه‌ای از موانع مالی از سوی دولت آمریکا روبرو است؛ این افراد القاء می‌کنند که گویی واکسن در انبارها موجود است، اما به مردم نمی‌دهند. این چهره‌ها در حالی برای مردم اشک تمساح می ریزد که بی توجه به شرایط کرونایی و بی خیال از وضعیت معیشتی مردم در کلوپ‌ها و باشگاه‌های گران قیمت در شمال تهران گلف بازی می‌کنند!

 این افراد در حالی برای مردم دلسوزی می‌کنند که گویی فراموش کرده‌اند که مدتی قبل نامه نوشته و خواهان دریافت واکسن بدون نوبت شده بودند. باید پرسید این دسته افراد همیشه معترض و آویزان به بیت‌المال چه گلی به سر مردم زده‌اند که باید جلوتر از رانندگان تاکسی و خطوط حمل‌ونقل عمومی واکسن دریافت کنند. مگر خون این افراد از یک راننده اتوبوس شهری رنگین‌تر است؟ این رانت اختصاصی بر چه اساسی باید به این افراد داده می‌شد؟

دست گدایی شاخ‌های مجازی به سمت کانادایی‌ها!

جالب آن‌که این افراد علاوه بر سیاه نمایی از وضعیت کشور دست گدایی به سمت بیگانه نیز دراز کرده‌اند. یکی از این چهره‌های مجازی از نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو خواسته تا او را نجات بدهد. کانادا از اردیبهشت امسال از برنامه واکسیناسیون سراسر عقب‌مانده است. اما سلبریتی ایرانی برای گرفتن چند لایک بیشتر حتی حاضر است شرافت خود را نیز پیش پای بیگانه گذاشته و یک واکسن دریافت کند. این افراد در حالی در برابر چشم آبی‌ها سر خم کرده‌اند که تا همین چند ماه قبل واردات واکسن از روسیه و چین را زیر سؤال برده و ادعا می‌کردند قرار است مردم ایران موش آزمایشگاهی شوند!

در حال حاضر سازوکار «کواکس» عملکرد موفقی نداشته و کشورهای تولیدکننده حاضر به ارائه ۲۰ درصد تولید خود در سبد آن نیستند. در چنین شرایطی برخی در ایران در برابر یک واردکننده واکسن (کانادا) کمر خم کرده و خواهان نجات خود شده است! آن‌ هم کانادایی که سالهاست در موضعی خصمانه حتی روابط دیپلماتیک خود را نیز با ایران نیز قطع کرده است.

البته این تنها چند چهره سینمایی و هنری کم‌اطلاع نیستند که دست به سیاه نمایی می‌زنند، برخی از اعضای سابق سازمان نظام پزشکی نیز روی این موج سیاه سوار شده و سعی دربازی با افکار مخاطبین دارد. تا مدتی قبل این دسته افراد ادعا می‌کردند که می‌توانند با دور زدن تحریم‌ها و از طریق چند شرکت خصوصی واکسن وارد کرده و همه مردم را واکسینه کنند، «مشرق» مطلع شده است که هیچ‌کدام ازاین‌دست اقدامات تابه‌حال به نتیجه نرسیده و همین چند واکسن وارداتی نیز تنها از کانال پیگیری‌های دیپلماتیک فراهم‌شده است!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *