افزایش میزان خودکشی میان سربازان آمریکا

افزایش میزان خودکشی میان سربازان آمریکا

براساس داده‌های ارائه شده در گزارش سالانه وزارت دفاع درخصوص خودکشی در ارتش، میزان خودکشی در بین نیروهای فعال در ارتش آمریکا در فاصله ۵ سال از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ، ۴۱/۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی.ان.ان، براساس داده‌های این گزارش، میزان خودکشی در بین نیروهای فعال وظیفه در سال ۲۰۲۰، ۹/۱ درصد افزایش یافته است و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، ۱۵/۳ درصد افزایش یافت.

گزارش‌ها حاکی از این است که خودکشی در بین نیروهای ذخیره ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۰، ۱۹/۲ درصد افزایش یافته است؛ اما این میزان از سال ۲۰۱۸ به طور کلی کاهش یافته است. میزان خودکشی در میان اعضای گارد ملی در سال ۲۰۲۰، ۳۱/۷ درصد افزایش یافته است؛ اما از سال ۲۰۱۸ نیز به طور کلی کاهش یافته است.

حدود ۵۸۰ نفر از اعضای ارتش از جمله نیروهای فعال، ذخیره و گارد ملی در سال ۲۰۲۰ خودکشی کردند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۲۰۲ نفر از اعضای خانواده نظامی در سال ۲۰۱۹ در اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: یافته‌ها و گزارش‌ها نگران کننده است. میزان خودکشی در میان نیروهای ما و خانواده‌های نظامی همچنان بسیار زیاد است و اوضاع در مسیر درستی پیش نمی‌روند.

این گزارش همچنین بیانگر این است که میزان خودکشی در بین اعضای ذخیره به طور قابل توجهی “افزایش یا کاهش” نداشته است و همچنین “افزایش یا کاهش آماری” قابل توجهی در میزان خودکشی در بین اعضای گارد ملی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ وجود نداشته است.

دکتر کارین اورویس، مدیر “دفتر پیشگیری از خودکشی” در جریان یک جلسه توجیهی درخصوص این گزارش گفت که این اداره هیچ تاثیری از کووید-۱۹ بر میزان خودکشی آماری از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ مشاهده نکرده است. با این حال، این گزارش اذعان کرد که همه گیری می‌تواند یکی از عوامل متعددی باشد که در خطر خودکشی نقش بسزایی دارد.

آستین، وزیر دفاع آمریکا افزود: ما باید تلاش‌های خود را برای تأمین مراقبت و منابع مورد نیاز همه مردم، کاهش موانع و اطمینان از اینکه جامعه ما از اقدامات ایمنی ساده و حیاتی برای کاهش خطرات آینده استفاده می کند، مضاعف کنیم.

براساس این گزارش، اعضای خدماتی که در سال ۲۰۲۰ بر اثر خودکشی جان باختند عمدتا سرباز و مرد بودند و کمتر از ۳۰ سال سن داشتند. در این گزارش آمده است که اکثر نیروهای نظامی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، با استفاده از اسلحه گرم و یا دارزدن و خفگی به عنوان دومین روش رایج انجام شده است.

مشکوک به خودکشی در “فورت درام”

در مدت دو روز ماه جاری، سه تن از سربازان نظامی در “فورت درام” نیویورک بر اثر خودکشی مشکوک جان باختند. به گفته سرهنگ جاش ژاک، سخنگوی “فورت درام”، تحقیقات درخصوص علت مرگ هر سه سرباز نظامی ادامه دارد.

ژاک افزود: تایلر اِس توماس ۲۱ ساله، سرباز یکم ارتش، انجل جی گرین ۲۴ ساله، گروهبان دوم ارتش و سیکا اِم تاپوئلو ۲۶ ساله، متخصص ارتش در تاریخ ۱۷ سپتامبر درگذشتند.

گرین اخیرا دوبار با واحد خود به افغانستان اعزام شده بود و ۶ سپتامبر از آخرین اعزامش بازگشت. ژاک خاطرنشان کرد: مقامات رسمی دلیل اصلی را این نمی‌دانند که او به تازگی از یک اعزام بازگشته است.

سرلشگر میلفورد بیگل جونیور، فرمانده لشگر ۱۰ کوهستانی در “فورت درام” در بیانیه‌ای که توسط سی.ان.ان به‌دست آمده، گفت: هنگامی که ما فورا در شرایطی قرار می‌گیریم که یک سرباز مظنون به خودکشی است، می‌خواهیم محرک اصلی را شناسایی کنیم. چالش‌های اساسی که در تصمیم گیری برای آسیب رساندن به خود موثر بوده است، چیست؟ ما می‌خوهیم بدانیم که چه چیزی را متوجه نشده‌ایم؟ چه چیزی را از دست داده‌ایم؟ این تمرکز اصلی ما است.

کریستین ورموت، وزیر ارتش و ژنرال جیمز مک‌کانویل، رئیس ستاد ارتش به همراه آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گویند که آن‌ها می‌دانند که برای مقابله با موضوع خودکشی در ارتش باید اقدامات بیشتری انجام شود.

ورموت و مک‌کانویل در بیانیه مشترکی درخصوص این گزارش سالانه گفتند: خودکشی یک چالش مهم برای ارتش ما است. درحالی که درک و علت روشنی از خودکشی‌ها وجود ندارد، ما متوجه می شویم که باید برای جلوگیری از اقدام خودکشی بهتر عمل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که منابعی موثق در اختیار ما قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *