بیمارستان امام حسین(ع)تربت حیدریه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

بیمارستان امام حسین(ع)تربت حیدریه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- بیمارستان امام حسین علیه السلام تربت حیدریه روز پنجشنبه در آیینی با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

ساخت بیمارستان امام حسین علیه السلام در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و هم اکنون در ۶ طبقه، هشت اتاق عمل و ۱۲ بخش آماده بهره‌برداری است.
این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با ظرفیت واقعی ۷۲ تختخواب شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف تکمیل شده و ۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

وزیر بهداشت قرار است امروز اورژانس جاده‌ای ثامن الائمه (ع) تربت حیدریه را نیز افتتاح کند.

این اورژانس جاده ای سال ۹۸ کلنگ زنی و با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت در سال جاری تکمیل شد و به بهره برداری رسید.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها خدمات ارایه می‌دهد
و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۴ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *