لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بررسی شد

لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بررسی شد

تهران- ایرنا- دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه که به میزبانی معاونت گردشگری و مشارکت طرف روسی و حضور دیمیان سمیلی یتس رییس اداره همکاری‌های بین‌المللی و یلیزاویتا آیدینیان رابط فدراسیون گردشگری روسیه با روس توریسم و نیز جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اجرایی شدن موافقت‌نامه لغو روادید گروهی شهروندان ایران و روسیه در دستور کار قرار گرفت.

نظر به اینکه دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه توسعه همکاری‌های گردشگری دارند، از این رو با اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مورد قبول طرفین شاهد افزایش ورود گردشگران روس به ایران خواهیم بود.

تبادل دانش، آموزش، هتلداری، برگزاری نمایشگاه، تورآشناسازی و سرمایه‌گذاری از جمله مباحثی هستند که در قالب همکاری مشترک پیش رو در مسیر عملیاتی شدن قرار خواهند گرفت.

همچنین بر اساس تفاهم صورت گرفته تصمیم بر آن شد فهرستی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید طرفین معرفی تا به عنوان بازوی اجرایی صنعت گردشگری، مسیر عملیاتی توسعه گردشگری ایران و روسیه گشوده شود.

 

لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بررسی شد

بر مبنای این تصمیم طرف روسی دفاتر خدمات مسافرتی ۸۳ منطقه فدرالی این کشور را نیز بر کل آژانس‌های فعال شهرهای اصلی این کشور از جمله مسکو که قرار است برای همکاری با بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران معرفی کند، افزود و نسبت به همکاری گسترده فعالین مربوطه اعلام آمادگی کرد.

با امضای پروتکل و صورتجلسه کمیته فنی مشترک گردشگری توسط مقامات حاضر دو طرف، تصمیم بر آن شد با معرفی نماینده و نهاد هماهنگ‌کننده از هر دو کشور ارتباط مستمر به منظور پاسخ و ارائه راهکار برای خلاهای ارتباطی موجود برداشته شود.

بر این اساس یکی از چالش‌های اصلی ارتباط دو کشور که عدم آگاهی و اطلاع شهروندان روس از ظرفیت‌های گردشگری ایران است با برپایی تورهای آشناسازی و نیز دعوت از اصحاب رسانه، فعالین بخش خصوصی، چهره‌های معروف و نیز دانشجویان و افراد صاحب‌نظر در این حوزه در دستور کار دفتر بازاریابی قرار گرفت.

 

لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی در دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بررسی شد

همچنین طرفین با دعوت از یکدیگر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و مسکو و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر فعالان بخش خصوصی هر دو طرف اعلام آمادگی کردند.

علاوه بر این پرداختن به موضوعات مختلف از جمله نیاز به سیستم یکپارچه بانکی برای تامین نیاز گردشگران خارجی، افزایش خطوط هوایی، یاری گرفتن از رسانه‌ها برای معرفی چهره واقعی و ظرفیت‌های گردشگری ایران، جذب سرمایه‌گذار و معرفی بسترهای مساعد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و نیز ارائه شاخه‌های مختلف گردشگری کشور نیز در این نشست مطرح شد.

در پایان هم بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌های تخصصی گردشگری نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود و تشریح ظرفیت‌های موجود با طرف روسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *