راه‌اندازی دانشکده پزشکی تربت‌حیدریه از مطالبات مردم این شهرستان است

راه‌اندازی دانشکده پزشکی تربت‌حیدریه از مطالبات مردم این شهرستان است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با توجه به ظرفیتهای این شهرستان در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم شهرهای جنوبی استان خراسان رضوی، راه‌اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان از مطالبات عمومی است.

دکتر محمدرضا رضایی‌منش روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با چهار بیمارستان دولتی و نیمه دولتی در شهرستان‌های زیرپوشش به حدود ۴۰۰ هزار نفر مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات و همچنین یک میلیون نفر در مسیر تردد این شهرستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند اما نبود دانشکده پزشکی برای تربیت و تامین نیروی انسانی ماهر یکی از کمبودهای این دانشگاه است و به همین دلیل بخش قابل توجهی از جمعیت زیرپوشش این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی به مشهد مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بخاطر نبود دانشکده پزشکی در تربت‌حیدریه برای تربیت پزشک بومی که احساس تعلق و ماندگاری بیشتری در این منطقه داشته باشد بسیاری از پزشکان که غیربومی بوده و علاقه ای به ماندن در منطقه ندارند به محض فراهم شدن شرایط این شهرستان را ترک کرده و به شهرهای بزرگتر می‌روند و کمبود پزشک ماهر و متخصص در تربت‌حیدریه همواره احساس می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: مجوز ایجاد دانشکده پزشکی در این شهرستان طی سال جاری با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده و ساختمان این دانشکده نیز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جانمایی شده و تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای این این دانشکده ساخته شده که تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی آن ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تفاهمنامه‌ای با آن دانشگاه برای تبادل اساتید و تامین کمبودهای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تربت‌حیدریه منعقد می‌شود.

مقدمات تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با راه‌اندازی یک دانشکده اقماری زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۲ کد رشته کارشناسی پرستاری و مامایی در سال ۱۳۷۲ فراهم شد و در سال ۱۳۹۲ با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ارتقا یافت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۹۵ هزار و ۳۹۰ هزار نفر ساکنان چهار شهرستان زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و  تربت‌حیدریه در جنوب و مرکز خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

سه بیمارستان تامین اجتماعی، نهم دی و امام حسین (ع) مستقر در شهر تربت‌حیدریه و بیمارستان امام رضا (ع) در شهر مه‌ولات زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هستند.

این دانشگاه با ۸۰ عضو هیات علمی و ۱۶ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *