حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه بیش از ۱۰۰ کلاس تخریبی دارد

تربت حیدریه بیش از ۱۰۰ کلاس تخریبی دارد

تربت‌ حیدریه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: این شهرستان ۱۰۹ کلاس درس غیرایمن و تخریبی دارد که باید ایمن‌سازی و یا با ساخت کلاس‌های مناسب جایگزین شوند.

به گزارش ایرنا حجت صالحی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: برای تامین فضای مورد نیاز آموزشی باید در مناطق روستایی تربت حیدریه نیز ۹ مدرسه با ۲۵ کلاس درس ساخته شود.
وی اظهار کرد: متوسط هزینه ساخت یک کلاس ۱۰ میلیارد ریال است که در این خصوص نیازمند توجه خیران مدرسه‌ساز هستیم.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: ساخت ۱۶ سرویس بهداشتی، ۲ فضای ورزشی در بخش بایگ و یک فضای ورزشی در بخش مرکزی تربت‌حیدریه از دیگر نیازمندیهای ضروری آموزش و پرورش این شهرستان است.
صالحی گفت: اگر خیران مدرسه‌ساز برای ساخت فضای آموزشی در مناطق شهری ۵۰ درصد و برای فضای آموزشی روستایی ۳۰ درصد هزینه ها را متقبل شوند، می توان به حذف فضاهای تخریبی آموزشی و جایگزینی آن با فضاهای مناسب امیدوار بود.

وی  افزود: از مهر امسال تا کنون ۲۶ کلاس جدید در ۶ فضای آموزشی و یک باب نمازخانه و یک باب خوابگاه دانش‌آموزی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز ۲۲ فضای آموزشی نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که ۱۷ فضای آن مشارکتی است.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۱۷ فضای آموزشی خیرساز با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال ساخت و آماده بهره‌برداری است که از جمله آنها می‌توان به آموزشگاه‌های ۲ یا سه کلاسه روستاهای باغمیان، اسفیوخ، امیرآباد، حصار و طبقه فوقانی آموزشگاه استعدادهای درخشان و مدرسه سه کلاسه ابتکار اشاره کرد.
سیدجعفر علمداران افزود: از ابتدای تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز در سال ۷۵ تاکنون ۴۳ باب آموزشگاه، ۲۹ باب نمازخانه، سه سالن چندمنظوره توسط خیران و با مشارکت سازمان پ نوسازی در شهرستان احداث و ۴۳ مورد زمین و همچنین ۲۳ منزل مسکونی نیز به نظام تعلیم و تربیت اهدا شده‌ است.
وی گفت: پارسال میزان تعهد خیران شهرستان ۸۴۶ میلیون تومان بود که تاکنون ۶۱۴ میلیون تومان آن محقق شده و میزان پرداختی خیران نیز تاکنون ۳۶۶ میلیون تومان بوده است.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه گفت: سال ۹۱ طرح خشت تا بهشت را پایه‌ریزی و اجرا کردیم که به عنوان طرح برتر کشوری انتخاب و این طرح پارسال از سوی وزارت آموزش و پرورش با نام آجر به آجر به تمامی استان‌ها ابلاغ شد.
علمداران افزود: همچنین طرح مدرسه یاری را نیز سال ۹۵ بنیانگذاری کردیم و این طرح  مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و اکنون در حال تدوین و ابلاغ به سراسر کشور است.
وی اظهار کرد: مشکل اصلی مجمع خیران مدرسه ساز نوسانات قیمت مصالح ساختمانی است و تغییر قیمت مصالح به چالش اصلی مجمع تبدیل شده است زیرا خیران وقتی تعهدی را می‌پذیرند، فرضشان بر ثابت بودن قیمت مواد است.
علمداران گفت: اکنون ۵۳ نفر زیر چتر خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان در زمینه ساخت مدرسه، ‌سالن‌ورزشی، ‌سرویس‌بهداشتی و کتابخانه فعالیت دارند.

وی گفت: تعداد خیرانی که در احداث سالن چندمنطوره و نمازخانه فعالیت دارند ۲۹ نفر، خیرانی که زمین برای احداث فضای آموزشی اهدا می‌کنند ۳۶ نفر و خیرانی که در طرح مدرسه یار و خشت تا بهشت همکاری دارند نیز ۴۵ نفر است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *