فارن پالسی: بایدن دروغ می‌گوید؛ هنوز ۱۴ هزار آمریکایی در افغانستان هستند

فارن پالسی: بایدن دروغ می‌گوید؛ هنوز ۱۴ هزار آمریکایی در افغانستان هستند

پیش از خروج کاملا ناموفق و بی دقت نیروهای آمریکایی از افغانستان در تاریخ ۳۰ اوت سال جاری میلادی، رئیس جمهور آمریکا وعده جدی داده بود دال بر اینکه “اگر شهروندان آمریکایی در افغانستان باقی مانده باشند، تا زمان خروج تمامی آنها در افغانستان خواهیم ماند”.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک پست، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها این وعده خود را زیر پا گذاشت، بلکه همچنان گزارشاتی منتشر می‌شود که نشان می دهند وی چقدر بد شکست خورده و هزاران هزار تن همچنان در افغانستان سرگردان هستند.

نشریه فارن پالسی به نقل از یک منبع آگاه در کنگره گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا بر این باور است که ۱۴ هزار مقیم دائمی قانونی آمریکا همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند.

بعلاوه، برایان مک‌کئون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست سه نوامبر افشا کرد که وزارت امور خارجه آمریکا تا دوم نوامبر از حضور ۲۸۹ شهروند آمریکایی در افغانستان مطلع بوده و به دنبال خروج ۱۴۰ آمریکایی در هفته قبلی، ۸۱ تن دیگر نیز برای خروج از افغانستان آماده می‌شوند.

این آمار دنباله ۴۵۰ شهروند آمریکایی است که پنتاگون در اواخر اکتبر سال جاری میلادی گزارش داده بود که همچنان در افغانستان هستند. اما این آمار، تعداد کم و غیرواقعی را که وزارت امور خارجه و کاخ سفید ادعا کرده‌اند، دنبال نمی‌کند.

«جیم گراتی» از مجله “نشنال ریویو” افشا کرد:

– در ۳۰ اوت سال جاری میلادی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ما بر این باور هستیم که تعداد اندکی از آمریکایی‌ها که کمتر از ۲۰۰ تن هستند و احتمالا حدودا ۱۰۰ نفر باشند همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند و خواستار خروج از این کشور هستند.

– در ۳۱ اوت سال جاری میلادی جو بایدن شخصا گفته بود: در حال حاضر بر این باوریم که حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ آمریکایی همچنان در افغانستان هستند و برخی از آنها قصد خروج از این کشور را دارند.

– در تاریخ پنج سپتامبر سال جاری میلادی رون کلین، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفته بود: ما بر این باوریم که حدود ۱۰۰ آمریکایی در افغانستان باقی مانده‌اند. ما با همه آنها در ارتباط هستیم.

– در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال جاری میلادی جالینا پورتر، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود ۱۰۰ شهروند آمریکایی همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند.

– جیم اینهاف، سناتور جمهوری خواه از ایالت اوکلاهما ماه گذشته گفته بود: آمار دولت بایدن درخصوص تعداد اتباع آمریکایی باقی مانده در افغانستان دائما در حال تغییر است و این امر به شدت گیج‌کننده است.

آنتونی بلینکن تاکید دارد که شمارش دقیق اتباع آمریکایی باقی مانده در افغانستان بسیار دشوار است چرا که دائما تعداد بیشتری برای خروج از این کشور پیش قدم می‌شوند.

این گزارشات همچنین ده‌ها هزار متحد افغان را که به آنها وعده خروج از افغانستان داده شده است، نادیده می‌گیرد. بایدن در حالی که آمار دقیقی نداشت، وعده داد تا هر کسی را که بخواهد از افغانستان خارج کند. این نیز همانند دیگر وعده‌ها و اطلاعیه‌هایش، تنها یک حرف بی‌معنی و بی‌پایه و اساس بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *