مشکل بزرگ بیمارستان‌های کشورکمبود پرستار است در دوران کرونا در همین پایتخت که بیشترین امکانات بهداشتی درمانی را دارد، هنوز هم در بیمارستان‌هایی ۱۵بیمار توسط یک پرستار خدمت می‌گیرند و این تأسف بار است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ضمن تشریح مهم‌ترین خواست پرستاران از نهادهای بالادستی و با اشاره به مشکل بزرگ کمبود پرستار در کشور، گفت: در دوران کرونا در همین پایتخت که بیشترین امکانات بهداشتی درمانی را دارد، هنوز هم در بیمارستان‌هایی ۱۵بیمار توسط یک پرستار خدمت می‌گیرند و این تأسف بار است.

حمیدرضا عزیزی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری، موضوع اجرای قانون تعرفه‌گذاری که قانون رسمی مجلس شورای اسلامی است، به عنوان مطالبه اصلی ما مطرح شد.

وی افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری لازم‌الاجرا است و رئیس‌جمهوری هم در برنامه‌‌های انتخاباتی بر اجرای این قانون تأکید کرده بود اما، علی‌رغم تمامی این موارد این موضوع تاکنون اجرایی نشده است و امیدواریم این اصلی‌ترین خواست ما برآورده شود.

عزیزی گفت: در این جلسه همچنین بر اجرای فوق‌العاده خاص پرستاران، بخشودگی مالیاتی در ایام کرونا و کاهش میزان آن پس از کرونا، تبدیل وضعیت پرستاران و… تأکید شد.

اکنون علی‌رغم اینکه در وزارتخانه بهداشت حدود ۳۰۰هزار پست بدون تصدی داریم، همکاران با وضعیت استخدامی متفاوت شرکتی، قراردادی، تبصره‌ای و… مشغول به کار هستند و خواست‌ ما به‌ویژه از سازمان امور اداری و استخدامی این بود که به این امر توجه کرده و همکاران ما را از بلاتکلیفی خارج کنند.

وی تأکید کرد: در شیفت‌های شب پرستاران باید حداکثر ۳ساعت استراحت کنند و وقتی ۲پرستار از ۳۰بیمار مراقبت می‌کنند و یک پرستار برای استراحت می‌رود، یعنی در آن ساعات ۳۰بیمار را یک پرستار مراقبت می‌کند که این یک فاجعه بزرگ است. مسئولان باید با نگاه غیر صنفی هم به این امر نگاه کنند و بگویند چرا باید وضعیت پرستاری ما چنین باشد؟

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰  روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *