پروفسور شکسپیر: محور شرارت در تمام آشوب‌های منطقه آمریکا، انگلیس و اسرائیل است هدف حادثه ۱۱ سپتامبرمتقاعد کردن افکار عمومی برای حمله به هفت کشور اسلامی( افغانستان ،عراق، سوریه، لبنان، سومالی، سودان و ایران )بود.

گروه رسیدگی به اتهامات جنایی نظامیان انگلیس در جنگ عراق چندی پیش عنوان کرد که احتمالاً، شماری از نظامیان انگلیسی حاضر در عراق به ظن ارتکاب جنایت جنگی در این کشور محاکمه شوند.

به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست‌وزیر جدید انگلیس اما ظاهراً در دستوری که چند روز پیش به وزارت دفاع انگلیس داده، نظر دیگری دارد. وی تنها چند روز پس از آنکه در سخنرانی خود در سازمان ملل از تلاش کشورش برای تأمین صلح و امنیت در جهان سخن گفت، از وزیر دفاع کشورش خواست تا محاکمه سربازان انگلیسی به جرم ارتکاب جنایت جنگی را متوقف کند.

این موضوع را با پروفسور رودنی شکسپیر، کارشناس مشهور انگلیسی مطرح کردیم. شکسپیر طی یادداشتی کوتاه برای کیهان به این مسئله پرداخت که در ادامه عین یادداشت می‌آید.

 پیش از ورود به موضوع باید نکته‌ای را بیان کنم. حادثه ۱۱ سپتامبر تلاشی مخفی و مذبوحانه بود که توسط رژیم صهیونیستی مهندسی شد. هدف این حمله از ابتدا مشخص بود و آن متقاعد کردن افکار عمومی برای حمله به هفت کشور اسلامی بود.

کشورهای اسلامی که عبارت بودند از، افغانستان ،عراق، سوریه، لبنان، سومالی، سودان و ایران. غرب به خوبی می‌دانست که با تضعیف و یا از بین بردن این دولت‌ها می‌تواند فضای بی‌نظیری برای رشد و توسعه اسرائیل فراهم کند.

اکنون خوب بنگرید که در منطقه غرب آسیا چه اتفاقی افتاده است. زیرساخت‌های عراق از بین رفته، سوریه، لیبی و سودان، لبنان و سومالی تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارند. تعرضی به ایران صورت نگرفت اما مردم ایران تحریم‌های سختی را تجربه می‌کنند.

طی چند سال اخیر اما مشخصاً راهکار آنها تغییر یافته است و آنها داعش را بوجود آورده‌اند. داعش امروز تبدیل به سلاحی برای غربی‌ها شده تا سیاست‌های خصمانه خود را به پیش ببرند. سیاستی که اولویت آن تجزیه کشورهای غرب آسیا جهت تضعیف آنها است.

در قلب این سیاست‌های خصمانه محور شرارت و مغز متفکری وجود دارد که شامل عربستان، اسرائیل و آمریکا می‌شود.

نباید فراموش کنیم انگلیس از این محور شرارت و از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه حمایت می‌کند. شاید به خاطر همین سیاست انگلیس برای تحقیر و تجزیه کشورها است که سربازان انگلیسی به راحتی می‌توانند به قوانین کشورهای دیگر بی‌اعتنایی کنند، و حقوق شهروندان عراقی را زیرپا گذارند. برای همین است که موارد بسیار زیادی از نقض قوانین و زیرپا گذاشتن حقوق بشر از سربازان انگلیسی در کشور عراق گزارش شده است.

مشکل مهم امروز انگلیس هم حمایت از خشونت در منطقه است. آنها عربستان سعودی که کانون توسعه تفکر وهابیت است را حمایت می‌کنند. عربستان هسته اصلی وهابیت و داعش در منطقه است. برای نمونه انگلیس دائماً از حملات و جنایات سعودی‌ها در یمن و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع حمایت می‌کند.

«ترزا می»، شخص نخست وزیر و مجموعه حکومت انگلیس باید از حمایت بی‌چون و چرا از عربستان و اسرائیل دست بردارند و ابزار آمریکا در جهت پیشبرد سیاست‌های تجاوزکارانه نباشد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *