قهرمان تربت‌حیدریه‌ای آسیا در زادگاهش مورد استقبال قرار گرفت

قهرمان تربت‌حیدریه‌ای آسیا در زادگاهش مورد استقبال قرار گرفت

تربت‌حیدریه- ایرنا- “امیر نورحسینی” قهرمان پاورلیفتینگ رقابتهای آسیایی در بازگشت از این مسابقات هنگام ورد به زادگاهش طی مراسمی از سوی فرماندار تربت‌حیدریه، مسوولان محلی و جمعی از شهروندان مشتاق مورد استقبال، تقدیر و تشویق قرار گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه روز یکشنبه در این مراسم گفت: یکی از بزرگترین ویژگیهای نخبگان ایران عزت و افتخار برای خود و خانواده و نیز سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی است لذا  با اعتما به نفس و تکیه بر داشته‌های خود در عرصه‌های وارد میدان شده و با دست پر به وطن باز می‌گردند.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: استقبال پرشور از این نخبگان افتخارآفرین هنگام بازگشت به شهرشان باعث ایجاد و ترویج موثر امید و انگیزه در میان عموم مردم به ویژه قشر جوان برای تلاش در جهت کسب موفقیتهای بیشتر می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: موفقیت ملی‌پوش تربت‌حیدریه‌ای رشته ورزشی پاورلیفتینگ در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ از این لحاظ اهمیت دارد که وی با ایمان به پیروزی خود با هزینه شخصی خود در رقابتهای ورزشی قاره کهن شرکت کرد.
مجید رضایی همچنین ورزش و جوانان را از حوزه‌های مظلوم توصیف و بیان کرد: اکثر قهرمانان این حوزه می‌بایست با هزینه شخصی و البته با دست خالی وارد عرصه مبارزه شوند اما با دست پر میدان رقابت را پشت سر گذاشته و به کشور بازمی‌گردند.
وی افزود: امیر نورحسینی برای عزیمت به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ دچار مشکلاتی بود که با مساعدت نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی برطرف شدند.

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا ششم تا نهم دی ماه جاری با حضور ورزشکاران ۲۴ کشور در استانبول ترکیه برگزار شد.

نورحسینی ملی‌پوش تیم پاورلیفتینگ ایران و دانشجوی کارشناسی تربیت‌بدنی با حضور در دسته منهای ۷۴ کیلوگرم رقابتهای استانبول در بخشهای اسکوات و ددلیفت به ترتیب با مهار وزنه ۲۳۰ و ۲۵۵ کیلوگرم مقام نخست آسیا را کسب کرد.
این ورزشکار تربتی همچنین در بخش پرس‌سینه با ثبت رکورد ۱۴۷.۵ کیلوگرم به مقام دوم آسیا دست یافت و در مجموع با کسب دو نشان طلا و یک نقره در بین ۸۷۰ ورزشکار حرفه‌ای بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ایستاد و نشان طلای جوانان قاره کهن را بر گردن آویخت.
مسابقات پاورلیفتینگ یا “وزنه‌برداری قدرتی” در سه حرکت یا بخش با عناوین “اسکوات، پرس‌سینه و ددلیفت” برگزار می‌شود. برای هر یک از این حرکتها سه انتخاب توسط وزنه‌بردار صورت می‌گیرد تا بیشترین وزنه زده شده برای آنها جمع زده شود. بر این اساس ورزشکاری که بیشترین عدد مجموع وزنه‌های مهار شده را کسب کند به عنوان نفر برتر  رقابتها شناخته می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *